jk
Wszyscy uczestnicy rynku LNG cenią sobie reputację; nie widzę zagrożenia, by zawirowania w lokalnej polityce wpłynęły na dostawy katarskiego gazu do Polski - uważa wiceminister energii Michał Kurtyka.
Kurtyka odniósł się do informacji ws. zerwania stosunków kilku państw arabskich z Katarem.
W poniedziałek Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn oraz Egipt zerwały stosunki dyplomatyczne i konsularne z Katarem z powodu “wspierania przez to państwo terroryzmu”.
Arabia Saudyjska zawiesiła też wszystkie połączenia lądowe, morskie i powietrzne z tym krajem, a Bahrajn nakazał jego obywatelom opuszczenie terytorium w ciągu 14 dni. ZEA dały im zaledwie 48 godzin na wyjazd. Egipt ogłosił, że zamknął dla obywateli Kataru swoje porty morskie, lotnicze i połączenia drogowe.
Polska ma tymczasem podpisane dwie umowy z Katarem na dostawy gazu skroplonego do terminala LNG w Świnoujściu; w marcu br. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo podpisało dodatkową umowę do długoterminowego kontraktu z 2009 r. Koncern Qatargas ma dostarczać PGNiG 2 mln ton gazu skroplonego (LNG) rocznie, czyli ok. 2,7 mld m sześc. gazu.
Michał Kuryka, któremu w resorcie energii podlegają spółki paliwowe w tym PGNiG na pytanie, na ile sytuacja w jakiej znalazł się Katar może mieć wpływ na bezpieczeństwo dostaw gazu do naszego kraju odparł, że globalny rynek LNG jest na tyle zdywersyfikowany, że wszyscy partnerzy bardzo mocno cenią sobie swoją reputację.
"Qatargas dał się poznać jako wiarygodny partner i nie widzę zagrożenia, by zawirowania w lokalnej polityce mogły wpłynąć na sytuację naszych dostaw" - powiedział.
"Na tym etapie nie byłbym alarmistyczny" - podkreślił.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych