jk
Poseł Andrzej Kobylarz (Kukiz'15) postuluje utworzenie w Elblągu samodzielnej jednostki Urzędu Morskiego. Obecnie elbląska instytucja jest delegaturą Urzędu Morskiego w Gdyni.
W interpelacji skierowanej do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej czytamy m.in.: "Realizacja inwestycji [przekop Mierzei Wiślanej] ma być związana ze znacznym wzrostem ruchu jednostek w obrębie portu morskiego w Elblągu, śródlądowych dróg wodnych oraz w obszarze Zalewu Wiślanego. Szacowana w koncepcji rządowej liczba przeładunków, których beneficjentem ma się stać port morski w Elblągu, wskazuje na znaczny wzrost jego roli na tle innych krajowych portów morskich. Jednocześnie należy pamiętać o wyjątkowej specyfice akwenu, jakim jest Zalew Wiślany, co odróżnia zarządzanie żeglugą w obrębie portu morskiego w Elblągu i innych portów nadzalewowych."
W kontekście planów rządu, naturalne wydaje się wyodrębnienie elbląskiej jednostki, ze struktur Urzędu Morskiego w Gdyni - wskazuje poseł Kobylarz. - Obecnie mamy pewne problemy z kompetencjami w elbląskiej delegaturze, bowiem nie ma już stanowiska Zastępcy Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Delegatury w Elblągu. Jest co prawda stanowisko inspektora, ale Oddział Techniczny i Sekcja Oznakowania Nawigacyjnego, kompetencyjnie podlegają Gdyni. Autonomia elbląskiego Urzędu rozwiązałaby sprawę - podkreśla parlamentarzysta Kukiz'15.
Specyfika Zalewu Wiślanego i lokalnej żeglugi wskazują na konieczność dokonania zmian w administracji lokalnymi wodami. Urząd Morski w Elblągu zyskałby na zmianie nie tylko możliwość samodzielnego dysponowania środkami na finansowanie inwestycji w regionie, ale też nowe etaty.
- Nie jestem zwolennikiem nadmiernego rozrostu administracji państwowej, ale w uzasadnionych przypadkach, należy poważnie zastanowić się nad przeniesieniem części etatów do Elbląga - komentuje poseł Kobylarz. - Oczywiście dla naszego miast każdy dodatkowy etat jest na wagę złota, ale na zmianie zyskałby przede wszystkim elbląski port morski i wszystkie porty i przystanie w obrębie Zalewu Wiślanego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych