ew
W 2017 r. wynagrodzenia i inne świadczenia oraz premie za rok poprzedni członków zarządu PKN Orlen wyniosły łącznie 14 mln 312 tys. zł, natomiast w 2016 r. było to w sumie 13 mln 470 tys. zł – wynika z raportu rocznego płockiego koncernu.
Według danych opublikowanych przez PKN Orlen, wynagrodzenia i inne świadczenia członków zarządu w 2017 r. wyniosły tam 6 mln 572 tys. zł, a należne premie za rok poprzedni 7 mln 740 tys. zł.
Jak podał w raporcie płocki koncern, wynagrodzenia i inne świadczenia za 2017 r. ówczesnego prezesa spółki Wojciecha Jasińskiego to 1 mln 226 tys. zł, a premie to 1 mln 560 tys. zł. Jasiński był prezesem płockiego koncernu od 16 grudnia 2015 r. do 5 lutego tego roku.
PKN Orlen poinformował, że premie potencjalnie należne członkom zarządu spółki pełniącym funkcję w danym roku, czyli w 2017 r., do wypłaty w roku kolejnym to łącznie 6 mln 368 tys. zł, przy czym w przypadku b. prezesa płockiego koncernu Wojciecha Jasińskiego jest to 1 mln 177 tys. zł.
„Członkowie zarządu PKN Orlen zasiadający w roku 2017 i 2016 w zarządach lub radach nadzorczych spółek zależnych, współkontrolowanych i stowarzyszonych grupy Orlen nie pobierali z tego tytułu wynagrodzenia, z wyłączeniem Unipetrol, gdzie wynagrodzenia w całości przekazano na rzecz Fundacji Orlen Dar Serca” – zaznaczyła spółka.
Według PKN Orlen, wynagrodzenia członków rady nadzorczej w 2017 r. wyniosły tam w sumie 808 tys., natomiast w 2016 r. było to 1 mln 378 tys. zł.
Jak wynika z danych płockiego koncernu, w 2017 r. wynagrodzenie ówczesnej przewodniczącej rady nadzorczej spółki Angeliny Saroty wyniosło 124 tys. zł, a w 2016 r. 220 tys. zł. Sarota zasiadała w radzie nadzorczej PKN Orlen od 2008 r., a od 27 czerwca 2013 r. do 2 lutego tego roku była jej przewodniczącą.
Spółka podała, że w 2017 r. wynagrodzenia i inne świadczenia kluczowego personelu kierowniczego grupy Orlen, z uwzględnieniem spółek zależnych, wyniosły ogółem 206 mln 208 tys. zł, przy czym w 2016 r. było to 209 mln 927 tys. zł.
Według raportu rocznego PKN Orlen, zysk netto tej spółki za 2017 r. wyniósł 6,1 mld zł, co oznacza najlepszy wynik w historii płockiego koncernu. Wcześniej, rekordowy zysk netto PKN Orlen wypracował w 2016 r., gdy osiągnął on poziom 5,36 mld zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych