• <
urząd_morski_gdynia_2021

Szymański: Głosowanie w Radzie UE to nie koniec walki o zasady delegowania pracowników

pc

25.10.2017 02:58 Źródło: PAP
Strona główna Prawo Morskie, Polityka Morska, Ekonomia Morska Szymański: Głosowanie w Radzie UE to nie koniec walki o zasady delegowania pracowników
Szymański: Głosowanie w Radzie UE to nie koniec walki o zasady delegowania pracowników - GospodarkaMorska.pl

Głosowanie w Radzie Unii Europejskiej to nie koniec walki o zasady delegowania pracowników w Europie - ocenił w komentarzu dla PAP wiceszef MSZ ds. europejskich Konrad Szymański. Zaznaczył, że różnica stanowisk krajów V4 ws. porozumienia miała "charakter jedynie taktyczny".

Przegłosowane w nocy z poniedziałku na wtorek przy sprzeciwie m.in. Warszawy i Budapesztu porozumienie przewiduje ograniczenie okresu delegowania do 12 miesięcy z możliwością przedłużenia do 18 miesięcy. Porozumienie zakłada ponadto - wbrew stanowisku polskiego rządu - objęcie przepisami o delegowaniu pracowników kierowców TIR-ów. Ostateczny kształt regulacji musi zostać jeszcze wypracowany w negocjacjach pomiędzy przedstawicielami KE, europosłów i państw członkowskich.

Za propozycjami Rady Unii Europejskiej opowiedziały się m.in. Czechy i Słowacja.

Odnosząc się do wyników głosowania na forum Rady UE Szymański podkreślił, że "to nie koniec walki o zasady delegowania w Europie".

Wiceminister wskazał jednocześnie, że koalicja z udziałem Polski "skutecznie zablokowała przyjęcie francuskich rozwiązań w sprawie transportu międzynarodowego i przeniosła spór o zasady dotyczące transportu do negocjacji pakietu mobilności, które będą prowadzone na forum Rady ds. Transportu".

"Tam koalicja będzie odtworzona" - zapowiedział, odnosząc się do rozbieżności w głosowaniu krajów Grupy Wyszehradzkiej. "Różnica głosowania z Czechami i Słowacją ma charakter jedynie taktyczny" - zapewnił Szymański.

Według niego udało się także wydłużenie - względem propozycji francuskich - okresów delegowania długoterminowego. Paryż chciał, by wynosił on 12 miesięcy, tymczasem - jak wskazał wiceszef MSZ - ostatecznie w porozumieniu mowa jest o "12+6" miesiącach.

Ponadto - jak zauważył Szymański - przegłosowane przez Radę UE porozumienie zakłada, że przedsiębiorstwa objęte zostaną trzyletnim okresem przejściowym, "plus dodatkowy rok derogacji". "Do tego czasu płace w Polsce będą rosły i projektowane bariery będą coraz łatwiejsze do pokonania" - przekonywał.

Zdaniem wiceszefa MSZ w przyjętych przez Radę UE propozycjach umieszczono ponadto "liczne rozwiązania wychodzące naprzeciw środkowoeuropejskim postulatom w zakresie definicji wynagrodzenia, obciążeń administracyjnych i kwestii podwykonawstwa".

Jak zaznaczył, Polska - mimo to - głosowała przeciw porozumieniu, ponieważ oczekuje "dalej idących kompromisów w transporcie". "Nie chcemy też dawać Radzie zbytniego pola manewru w negocjacjach z PE, który forsuje wiele złych rozwiązań" - wyjaśnił Szymański.

urząd_morski_szczecin_prawo_polityka_lewy_2021
legal_marine_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39897,00 $ tona 1,27% 7 gru
 Cynk 3287,00 $ tona 1,95% 7 gru
 Aluminium 2624,00 $ tona 0,92% 7 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.