pc/MR
Nowe instrumenty wsparcia dla inwestorów oraz zasady funkcjonowania stref ekonomicznych były tematem spotkania „Strefa w każdej Gminie”. W wydarzeniu uczestniczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak oraz wojewoda Kujawsko-Pomorski Mikołaj Bogdanowicz i wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Paweł Lulewicz.
Nowa ustawa, która niedługo wejdzie w życie, zmieni podejście do inwestowania na terenie całej Polski. Ustawa z 20 października 1994 roku o specjalnych strefach ekonomicznych będzie obowiązywała dla wydanych już zezwoleń i decyzji do końca 2026 r. Projektowana ustawa tworzy nowy instrument wsparcia dla inwestorów oraz jest realizacją jednego z filarów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – Kapitału dla Rozwoju. Przygotowana przez Ministerstwo Rozwoju koncepcja zwiększy atrakcyjność inwestycyjną Polski poprzez stworzenie warunków sprzyjających lokowaniu w naszym kraju ambitnych przedsięwzięć, podnoszących konkurencyjność i innowacyjność rodzimej gospodarki.
"Zgodnie z tym, co zapowiedział wicepremier Mateusz Morawiecki, Polska będzie jedną wielką strefą inwestycji. Zależy nam na tym, żeby rzeczywiście tak się stało. Nie możemy tkwić w ograniczeniach związanych z poprzednią ustawą, które dotyczyły zarówno kwestii terytorialnych jak i czasowych" – mówił wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.
"Proces włączania kolejnych terenów do strefy, nierzadko trwał nawet 20 miesięcy, co miało bezpośredni wpływ na realizację konkretnych inwestycji" – podkreślał wiceminister.
Wśród korzyści z wprowadzenia nowej ustawy wiceszef MR wymienił to, że nowa koncepcja oznacza zwolnienia podatkowe na terytorium całej Polski, z zachowaniem zasad dotyczących przeznaczenia terenu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych