pc/gov.pl
Rozwój połączeń lotniczych między Polską i Chinami, Centralny Port Komunikacyjny, a także współpraca w sektorze pocztowym oraz inwestycje infrastrukturalne były tematami spotkania ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka z niedawno mianowanym ambasadorem Chińskiej Republiki Ludowej Liu Guangyuanem, które odbyło się 27 września 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.
Minister Adamczyk z satysfakcją odnotował fakt, że połączenia lotnicze na trasie Warszawa-Pekin są wykonywane regularnie. Zwiększenie tej liczby w przyszłości oraz rozwój połączeń lotniczych z Polski do innych chińskich miast przyczynią się do dalszego rozwoju dwustronnych kontaktów gospodarczych, turystycznych i międzyludzkich.
– Polska ma nadzieję na pogłębienie współpracy w dziedzinie transportu lotniczego, szczególnie w kontekście powstającego chińskiego portu lotniczego Daxing oraz planów polskiego rządu dotyczących budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – podkreślił minister Adamczyk.
Minister powiedział również, że Centralny Port Komunikacyjny, który będzie integrował transport lotniczy i kolejowy, zostanie jednocześnie włączony w układ sieci drogowej. Będzie on inwestycją, która pozwoli na wyjście naprzeciw rosnącemu ruchowi lotniczemu z Azji i umożliwi Polsce umocnienie się na pozycji istotnego węzła transportowego w Europie.
W trakcie spotkania poruszony został również temat współpracy pocztowej między Pocztą Polską a Pocztą Chińską.
– Poczta Polska dostrzega znaczący potencjał w rozwoju CBEC (cross-border e-commerce, transgraniczny e-handel) w ramach współpracy z operatorami z Azji. Rynek międzynarodowy stanowi jedną z głównych osi wzrostu w ramach strategii Poczty Polskiej na najbliższe lata. Podpisana we wrześniu 2017 roku w Warszawie umowa Poczty Polskiej z Pocztą Chińską, na podstawie której Poczta Polska dostarcza przesyłki z Chińskiej Republiki Ludowej, to zwieńczenie intensywnych kontaktów roboczych i znaczące osiągniecie w naszej współpracy dwustronnej – mówił minister Adamczyk w trakcie spotkania.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego