pc/gov.pl
Rozwój połączeń lotniczych między Polską i Chinami, Centralny Port Komunikacyjny, a także współpraca w sektorze pocztowym oraz inwestycje infrastrukturalne były tematami spotkania ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka z niedawno mianowanym ambasadorem Chińskiej Republiki Ludowej Liu Guangyuanem, które odbyło się 27 września 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.
Minister Adamczyk z satysfakcją odnotował fakt, że połączenia lotnicze na trasie Warszawa-Pekin są wykonywane regularnie. Zwiększenie tej liczby w przyszłości oraz rozwój połączeń lotniczych z Polski do innych chińskich miast przyczynią się do dalszego rozwoju dwustronnych kontaktów gospodarczych, turystycznych i międzyludzkich.
– Polska ma nadzieję na pogłębienie współpracy w dziedzinie transportu lotniczego, szczególnie w kontekście powstającego chińskiego portu lotniczego Daxing oraz planów polskiego rządu dotyczących budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego – podkreślił minister Adamczyk.
Minister powiedział również, że Centralny Port Komunikacyjny, który będzie integrował transport lotniczy i kolejowy, zostanie jednocześnie włączony w układ sieci drogowej. Będzie on inwestycją, która pozwoli na wyjście naprzeciw rosnącemu ruchowi lotniczemu z Azji i umożliwi Polsce umocnienie się na pozycji istotnego węzła transportowego w Europie.
W trakcie spotkania poruszony został również temat współpracy pocztowej między Pocztą Polską a Pocztą Chińską.
– Poczta Polska dostrzega znaczący potencjał w rozwoju CBEC (cross-border e-commerce, transgraniczny e-handel) w ramach współpracy z operatorami z Azji. Rynek międzynarodowy stanowi jedną z głównych osi wzrostu w ramach strategii Poczty Polskiej na najbliższe lata. Podpisana we wrześniu 2017 roku w Warszawie umowa Poczty Polskiej z Pocztą Chińską, na podstawie której Poczta Polska dostarcza przesyłki z Chińskiej Republiki Ludowej, to zwieńczenie intensywnych kontaktów roboczych i znaczące osiągniecie w naszej współpracy dwustronnej – mówił minister Adamczyk w trakcie spotkania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych