pc
Wygaszenie Okęcia dotyczy jego dotychczasowej formuły jako największego lotniska, powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego nie wyklucza funkcji lokalnej Okęcia - podkreślił w poniedziałek szef Komitetu Stałego Rady Ministrów Jacek Sasin. Obaj z Patrykiem Jakim mówimy to samo - dodał.
"Do wszystkich, którzy próbują skonfrontować mnie z @PatrykJaki: Wygaszenie Okęcia dotyczy jego dotychczasowej formuły jako największego lotniska, bo tę funkcję przejmie CPK. Powstawanie CPK nie wyklucza jednak funkcji lokalnej Okęcia! Obaj z @PatrykJaki mówimy to samo" - napisał Sasin w poniedziałek po południu na Twitterze.
Wcześniej w poniedziałek o sprawę lotniska na Okęciu Sasin pytany był w radiu TOK FM. Na uwagę, że jest jakiś dwugłos, bo kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Warszawy Patryk Jaki mówi, że Okęcie będzie działało dalej, a wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild, że nie będzie działało i zapytany, czy Jaki się pomylił, Sasin odpowiedział: "Lotnisko na Okęciu ma zostać wygaszone po tym jak ten port zacznie funkcjonować".
Dopytywany, czy w takim razie Jaki nie wie co się dzieje w Warszawie, Sasin powiedział, że rozumie, iż "Patryk Jaki jako osoba, która pretenduje do zostania prezydentem Warszawy ma swoją wizję i chciałby żeby to lotnisko funkcjonowało". Sasin dodał, że "to też ma swoje dwie strony", a on jako były wojewoda mazowiecki wie, "jakim problemem dla okolicznych mieszkańców jest to lotnisko".
"Hałas, który to lotnisko generuje uniemożliwia rozwój okolicznych dzielnic. Uniemożliwia budowę budynków użyteczności publicznej, szkół, przedszkoli szpitali. To jest wielkie utrudnienie dla mieszkańców Ursusa czy Włoch" - powiedział Sasin w TOK FM. Dodał, że "lotnisko w centrum miasta, to nie jest dobry pomysł; we wszystkich dużych miastach na świecie od tego się odchodzi - buduje się lotniska, ale niedaleko aglomeracji".
W ubiegłą sobotę prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Nowe lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych