oprac. MN
Wejście w życie Zasad Rosyjskiego Morskiego Rejestru Statków (RS) zapewni pełną zgodność wymagań stawianych rosyjskim armatorom z międzynarodowymi zasadmi Polar Code. Nowe regulacje wejdą w życie 1 stycznia 2017 roku.
Rejestr jest znanym ekspertem w dziedzinie nadzoru technicznego statków klasy lodowej: 5000 statków sklasyfikowanych przez RMRS obejmuje około 3200 statków klasy lodowej, w tym ponad 300 zdolnych do pływania w warynkach arktycznych. Zasady RMRS są stale rozbudowane i poprawiane z uwzględnieniem współczesnych potrzeb w przemyśle okrętowym.
Dotychczasowe wymagania RMRS w znacznej części pokrywały się już z wymaganiami technicznymi Polar Code, więc wejście w życie zasad nie jest rewolucją. Na przykład wymagania stawiane statkom arktycznym pokrywały się i miały swoje odpowiedniki Polar Code jeśli chodzi o stosowane środki ostrożności przed zamarznięciem oraz wyposażenie przeznaczone do pracy w niskich temperaturach.
Dla wygody klientów rejestr opublikował też wytyczne dotyczące Polar Code zawierajace szczegółowy opis międzynarodowej procedury badania klasy lodowej statków, struktury wymaganych dokumentów w zależności od kategorii statku, jak również oceny warunków pracy. Ponadto zapewnia o szczególnej korelacji wymagań regulaminu RMRS z wymaganiami Polar Code, między innymi w zakresie znaków wyróżniających i opisów klasy w różnych aspektach: konstrukcji statku, stabilności, urządzeń maszynowych, ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa, komunikacji i zapobiegania zanieczyszczeniom.
...
Polar Code (międzynarodowe regulacje dla statków eksploatowanych w Polar Waters) są instrumentem IMO zmierzającym do zapewnienia bezpiecznej nawigacji w obszarach polarnych. Wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku, z okresem przejściowym do roku 2018 i obejmuje wszystkie zagadnienia związane z projektowaniem i eksploatacja statków klasy polarnej.
Rosyjski Morski Rejestr Nawigacyjny (RMRS) jest międzynarodową instytucją klasyfikacyjną powstałą w 1913. Pływa dziś około 5000 statków rarejestrowanych przez tą instytucję pod banderami 47 państw. Organizacja liczy około 50 oddziałów i przedstawicielstw w Rosji i na świecie uznanych przez administracje morskiej w ponad 71 państwach, w tym 16 państwach UE. RMRS jest także pełnoprawnym członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS), która konsoliduje wszystkie wiodące 12 świecie towarzystw klasyfikacyjnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych