pc
Poprawę funkcjonowania polskich portów i przystani morskich, w tym świadczonych tam usług zakłada projekt ustawy o zmianie ustawy o portach i przystaniach morskich oraz niektórych innych ustaw.
Projekt Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w tej sprawie opublikowano we wtorek na stronach internetowych Rządowego Centrum Legislacji.
W ocenie skutków regulacji można przeczytać m.in., że nowe regulacje wzięły się z konieczności dostosowania przepisów krajowych do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z 15 lutego 2017 r. ustanawiającego ramy w zakresie świadczenia usług portowych oraz wspólne zasady dot. przejrzystości finansowej portów.
Poprawa funkcjonowania polskich portów i przystani morskich, w tym świadczonych tam usług, ma wpłynąć na wzmocnienie ich pozycji na międzynarodowym rynku - podkreślają autorzy nowych rozwiązań.
Jak tłumaczą, chodzi przede wszystkim o basen Morza Bałtyckiego tak, aby porty i przystanie pełniły kluczową rolę węzłów logistycznych w globalnych łańcuchach dostaw zwłaszcza dla Europy Środkowo-Wschodniej.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego