Przy dźwiękach hymnu narodowego RP podniesiono w piątek, 16 października, polską banderę na trzech nowych jednostkach Urzędu Morskiego w Szczecinie, które będą pracować i pełnić służbę w porcie morskim w Mrzeżynie. W uroczystości, która odbyła się przy nabrzeżach basenu rybackiego, wzięli udział m.in. przedstawiciele władz samorządowych, instytucji nadzorujących wdrażanie projektów unijnych, firm branży gospodarki morskiej, a także podmiotów zarządzających portami.
Nowe jednostki, tworzące zestaw pogłębiarski, zostały zaprojektowane i zbudowane przez konsorcjum firm PBP Enamor Sp. z o. o. i Techno Marine Sp. z o. o., za ok. 15,5 mln złotych, jako jeden z dwóch elementów projektu pn. „Przebudowa wejścia do morskiego portu rybackiego w Mrzeżynie”, realizowanego przez Urząd z Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich” (2007-2013).
W skład zestawu wchodzą: pogłębiarka ssąco-refulująca „Mątwa” (długość ok. 26 m, zanurzenie 1,10 m), holownik „Kalmar” do obsługi technicznej pogłębiarki (długość ok. 11,8 m, zanurzenie 1,00 m) i łódź sondażowa „Drętwa”, służąca do wykonywania pomiarów morskich (długość ok. 12,8 m, zanurzenie 1,07 m). Jednostki będą stacjonować w mrzeżyńskim porcie, gdzie będą używane do robót związanych z pogłębianiem wewnątrz portu i na torze podejściowym. Urząd planuje również wykorzystywanie piasku pochodzącego z robót do sztucznego zasilania mrzeżyńskiej plaży.
Drugim elementem projektu była przebudowa ok. 70-metrowego nabrzeża Odpraw Granicznych, którą wykonała firma Mostar S.A., za ok. 1,7 mln zł. Koszt całego projektu to ok. 17 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniosło ok. 13 mln zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych