pc
Polska Agencja Inwestycji i Handlu ma zostać dokapitalizowana kwotą 100 mln zł. Pieniądze te mają być wykorzystane na rozruch sieci zagranicznych biur handlowych PAIH - powiedział prezes Agencji Tomasz Pisula. Dodał, że Agencja chce do końca 2018 r. uruchomić większość tych placówek.
W czwartek o godz. 20.30 w Sejmie zaplanowano pierwsze czytanie projektu nowelizacji tegorocznej ustawy budżetowej. "Jednym z jej elementów, najmniejszym, ale dla nas bardzo istotnym, jest dokapitalizowanie naszej Agencji kwotą 100 mln zł" - wskazał szef PAIH podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami.
Te pieniądze, jak podkreślił, mają zostać wykorzystane na "rozruch i zapewnienie środków obrotowych dla sieci biur handlowych PAIH, które właśnie teraz otwieramy".
"Naszym zamierzeniem jest to, aby przyspieszyć prace nad siecią zagranicznych biur handlowych. Zgodnie z założeniami Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju mamy dysponować siecią ok. 70 biur do końca 2019 r." - powiedział.
Zaznaczył jednak, że PAIH chce przyspieszyć proces uruchamiania tych placówek. "Mam nadzieję, że przy wykorzystaniu tych środków mniej więcej 2/3 tych biur handlowych uruchomimy już do końca przyszłego roku. Tak, żeby polscy przedsiębiorcy mogli jak najszybciej z nich korzystać" - wskazał.
W ocenie Pisuli sytuacja rynkowa jest bardzo dobra. "Polskie firmy nie mają żadnego problemu, żeby sprzedawać na rynkach państw trzecich. My chcemy im dostarczyć wiedzę w tym kluczowym dla nich momencie, gdzie będą oni mogli tę koniunkturę wykorzystać z największym pożytkiem dla siebie i dla polskiej gospodarki" - podkreślił. I dodał: "Chcemy za te pieniądze kupić czas i przyspieszyć nasze prace".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych