Włączenie branży morskiej w porozumienie klimatyczne będzie kluczowym zagadnieniem podjętym na szczycie klimatycznym COP21 ONZ w Paryżu zaplanowanym na grudzień tego roku.
7 z 8 grup politycznych obecnych w Parlamencie Europejskim opowiedziało się za tym, aby żegluga morska i branża lotnicza zwiększyły swoje wysiłki i wymagania odnośnie ochrony środowiska. List w tej sprawie przesłano do 28 ministrów ds. środowiska państw członkowskich UE.
W swoim piśmie członkowie Parlamentu argumentują, że transport lotniczy i morski emituje obecnie 8 procent gazów cieplarnianych. Szacuje się, że w przypadku lotnictwa ten poziom do 2050 roku wzrośnie o 200-300 procent, natomiast w branży morskiej o 50-250 procent.
Oznaczałoby to podwyższenie temperatury na świecie o około 2 stopnie.
Podkreśla się ponadto, że nie istnieje obecnie żadne uzasadnienie, dlaczego właśnie te dwa sektory miałyby w dalszym ciągu być zwolnione z globalnych ram polityki klimatycznej.
Maria Bruun Skipper, zastępca dyrektora duńskiego stowarzyszenia armatorów w zeszłym tygodniu podkreślała, że to tylko kwestia czasu zanim koszty żeglugi zostaną podwyższone przez globalne porozumienie klimatyczne.
Przedstawiciele branży morskiej podkreślają, że nie są zaskoczeni, a wręcz spodziewali się takiego obrotu spraw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych