pc
LNG, czyli skroplony gaz ziemny, to alternatywa wobec tradycyjnych dostaw rurociągami. PE, popierając strategię KE, dotyczącą LNG, zaznaczył, że musi się ona przyczynić do zabezpieczenia dostaw energii dla UE.
Strategię na rzecz magazynowania gazu i LNG Komisja Europejska przedstawiła w lutym. Nie jest to akt prawny, tylko wskazanie kierunku, w jakim powinna iść UE.
Europosłowie zaznaczyli, że państwa członkowskie położone w regionie Morza Bałtyckiego i w środkowej oraz południowej części Europy, jak również Irlandia, uzależnione są od jednego dostawcy i narażone na zakłócenia dostaw. Ich zdaniem, dostępność LNG poprawiłaby stan dostaw i zwiększyła konkurencyjność na rynku. Jako przykład podali uruchomienie terminala LNG na Litwie, który doprowadził do obniżenia cen przez rosyjski Gazprom.
Parlament Europejski podkreślił, że podnoszenie efektywności i upowszechnianie energii ze źródeł odnawialnych LNG oraz magazynowanie gazu odgrywają kluczową rolę w zmniejszaniu uzależnienia od błękitnego paliwa z Rosji.
Europosłowie wyrazili także zaniepokojenie planami budowy gazociągu Nord Stream 2. Ich zdaniem, podwojenie istniejącej rosyjskiej magistrali biegnącej po dnie Morza Bałtyckiego przyniosłoby skutki odwrotne do zamierzonych w kwestii bezpieczeństwa energetycznego, dywersyfikacji źródeł dostaw oraz solidarności między państwami UE. A jeśli Nord Stream 2 powstanie, znacznie wzrośnie znaczenie dostępu do terminali LNG i ukończenia korytarza gazowego Północ-Południe.
Zdaniem europosłów, UE jako całość dysponuje również wystarczającą liczbą terminali LNG. Ze względu na wysoka cenę surowca były one jednak w dużej mierze niewykorzystywane.
Strategia UE dotycząca LNG i magazynowania gazu jest jednym z elementów unii energetycznej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych