ew
Pracownicy firmy Færgen mają przed sobą niełatwy czas. Wielu z nich dowiedziało się już oficjalnie o nadchodzącym końcu współpracy z dotychczasowym pracodawcą. Oczywiście już wcześniej byli przygotowani na taki scenariusz.
Już we wrześniu 2018 r. wygaśnie aktualna koncesja na wykonywanie połączeń na Bornholm. Duńska firma Færgen, która realizowała tam rejsy pod nazwą BornholmerFærgen, zostanie zastąpiona przez Molslinjen. Firma Færgen już od dawna przygotowuje się do funkcjonowania w nowych realiach. Wiadomo było, że część dotychczasowej załogi straci zatrudnienie. W ostatnich dniach duński armator poinformował drogą elektroniczną, że rozwiążę współpracę z niektórymi pracownikami. Informacja taka dotarła do ok. 400 osób.
Na razie nie wiadomo, na jakich stanowiskach pracują osoby, z którymi rozwiązana zostanie współpraca. Zdecydowaną większość z nich stanowić będzie jednak personel pokładowy. Wielu pracownikom firma zaprezentowała nowe oferty współpracy, co zwykle wiąże się oczywiście z przeniesieniem na inne trasy. Wiadomo, że niektóre z osób zdecydowały się na przeniesienie do Svendborga na wyspę Fionia. W regionie tym przewoźnik operuje m.in. na trasie Bojden-Fynshav, działając pod marką AlsFærgen.
Część pracowników będzie miała szansę przejść płynnie na inne pozycje bądź inne trasy wewnątrz firmy. Ale wielu prawdopodobnie znajdzie zatrudnienie u nowego pracodawcy. Nabór prowadzi już właśnie firma Molslinjen. Część personelu duński przewoźnik, który 1 września zacznie pływać na Bornholm, chce pozyskać jeszcze w tym roku, a część na początku 2019 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law