pc/MIB
– W mojej ocenie najlepszym przykładem skuteczności naszych działań jest wspólna realizacja korytarza Via Carpatia – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk w trakcie spotkania z ministrem transportu i budownictwa Republiki Słowacji Arpadem Ersekiem, które odbyło się 27 listopada 2017 r. w Bratysławie.
W spotkaniu uczestniczyła również wiceminister infrastruktury i budownictwa Justyna Skrzydło.
Tematami rozmów były: współpraca na forum Grupy Wyszehradzkiej, ze szczególnym uwzględnieniem Pakietu Mobilności oraz w ramach korytarza transportowego „Bałtyk - Adriatyk” i szklaku drogowego Via Carpatia, poprawa dostępności transportowej dróg przygranicznych, a także zwiększenie przewozów szlakami kolejowymi.
– Via Carpatia to nasz priorytet infrastrukturalny. Na realizację całego przebiegu tej trasy w Polsce zostały zabezpieczone środki finansowe. W tym celu polski rząd podniósł limit środków Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) ze 107 na 135 mld zł – poinformował minister Adamczyk.
Minister Andrzej Adamczyk potwierdził, że dla Polski ważnym tematem pozostaje Pakiet Mobilności. Propozycje Komisji w obszarze regulacji socjalnych w transporcie nie zapewniają właściwej równowagi między ochroną praw pracowniczych a zasadami rynku wewnętrznego. Minister zaprosił również do kontynuowania ścisłej współpracy w celu prezentowania spójnego stanowiska w negocjacjach w tej sprawie z krajami członkowskimi UE.
Minister Adamczyk podkreślił także determinację w kwestii otwarcia większej liczby transgranicznych połączeń drogowych bez ograniczeń tonażu oraz zadeklarował współpracę na forum unijnym, by uzyskać finansowanie tego projektu.
W trakcie spotkania ministrowie rozmawiali również o stanie prowadzonych prac budowlanych połączeń drogowych i kolejowych w regionach przygranicznych oraz o kolejnych inicjatywach w tym zakresie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych