pc/PAP
Dokumenty związane z tunelem, potrzebne do uzyskania dla tej inwestycji dotacji ze środków unijnych, zostały właśnie wysłane przez ministerstwa infrastruktury i finansów do Brukseli – poinformował na facebookowym profilu Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. Podczas ostatniej wizyty w tym mieście wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego Bogusław Liberadzki zapowiedział, że decyzja w tej sprawie zapadnie w trzecim kwartale tego roku. Jak podkreślił, w KE panuje atmosfera sprzyjająca pozytywnemu rozpatrzeniu wniosku o finansowanie budowy tunelu pod Świną.
Do składania ofert cenowych na realizację inwestycji zaproszono 14 firm. Prezydent Świnoujścia zapowiedział, że podpisanie umowy w sprawie budowy tunelu w Świnoujściu miałoby nastąpić na przełomie 2017/2018 r. Wbicie pierwszej łopaty pod inwestycję planowane jest pod koniec 2018 r.
Świnoujski magistrat szacuje, że łączny koszt tunelu to 912 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie ponad 772 mln zł. Pozostałą kwotę zabezpiecza budżet miasta Świnoujście.
Całkowita długość trasy wyniesie ok. 3,4 km, w tym 1,44 km tunelu, który - zgodnie z decyzją środowiskową z 2010 r. – zostanie wykonany w technologii „tarczy drążonej”. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 m; zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia, poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.
Świnoujście jest jedynym miastem w Polsce leżącym na kilkudziesięciu wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane (Uznam, Wolin i Karsibór). Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; to tutaj mieszka 80 proc. mieszkańców Świnoujścia. Miasto nie ma drogowego połączenia z siecią dróg krajowych. Działają w nim dwie przeprawy promowe.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych