Rząd niemiecki podjął decyzję o stymulacji popytu na LNG w niemieckich portach.
Obecnie przewoźnik Reederi Wessels otrzyma wsparcie rządu na przebudowę statku, który ma zostać dostosowany do zasilania skroplonym gazem ziemnym. Operator nie podaje dokładnej kwoty, ale wspomina, że modernizacja takiej jednostki wiąże się z siedmiocyfrowym kosztem.
Statek należy do przewoźnika od 2011 roku i jest jedną z dwudziestu trzech jednostek we flocie operatora. Warto przy tym dodać, że 16 spośród wspomnianych statków jest bardzo podobnych do obecnie przebudowywanej jednostki i dlatego powtórzenie procesu konwersji na LNG będzie łatwiejsze, jeżeli przewoźnik modernizację uzna na pomyślną.
W niemieckich portach wciąż brakuje pełnej infrastruktury do zasilania statków LNG. Z tego powodu rząd niemiecki przyznając dodatkowe finansowanie chce zwiększyć popyt na paliwo alternatywne przezwyciężając dylemat, „co ma być pierwsze: jajko czy kura”, który powstaje, kiedy popyt na LNG oczekuje na dostępność infrastruktury i na odwrót.
Na początku tego roku niemieckie stowarzyszenie armatorów proponowało system państwowego finansowania w celu rozprzestrzenia popytu na LNG w niemieckich portach i zastosowania na statkach.
Ralf Nager, dyrektor zarządzający niemieckiego stowarzyszenia armatorów wierzy, że program zmotywowałby do zaangażowania przewoźników, a zarazem jest niezbędny do uruchomienia niemieckiego rynku LNG.
Dodaje on także, że bez pomocy rządu nie będzie można zlikwidować barier wejścia na rynek LNG.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych