pc
Wskaźnik PMI dla Polski pokazujący koniunkturę gospodarczą na poziomie 53,7 pkt. to bardzo dobra wiadomość; wskaźnik przekroczył oczekiwania rynkowe – powiedział w poniedziałek wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Wskaźnik PMI dla Polski we wrześniu wzrósł do 53,7 pkt. z 52,5 pkt. w sierpniu i wobec prognozy 53,0 pkt. - podała w poniedziałek firma Markit, która bada koniunkturę.
„Wskaźnik przekroczył oczekiwania rynkowe, które mówiły o 53,2 pkt. To jest bardzo dobra wiadomość, bo ona pokazuje, że w najbliższych miesiącach nasi managerowie logistyki sygnalizują nam rosnące zamówienia” - powiedział Morawiecki.
"We wrześniu Wskaźnik PMI wzrósł z sierpniowego poziomu 52,5 do 53,7, wykazując najsilniejszy ogólny wzrost w polskim sektorze przemysłowym od kwietnia. Odczyt wskaźnika zarejestrował wartość nieco powyżej dotychczasowej średniej za 2017 (53,4) i równocześnie utrzymał się powyżej neutralnego progu 50,0 trzeci rok z rzędu (najdłuższy nieprzerwany okres pozytywnych odczytów od rozpoczęcia badań w czerwcu 1998)" – napisano w komunikacie Markit.
Głównym motorem znaczącej poprawy warunków gospodarczych w przemyśle był najszybszy od lutego 2015 wzrost liczby nowych zamówień, który spowodował przyspieszenie wzrostu produkcji.
"Mniej pozytywne wyniki badań dotyczyły poziomu zatrudnienia, który nie uległ zmianie od sierpnia, co doprowadziło do szybkiej kumulacji zaległości produkcyjnych. Na skutek największej od czterech miesięcy inflacji kosztów produkcji, ceny wyrobów gotowych wzrosły najszybciej od kwietnia 2011" - napisano.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych