Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, wziął dziś udział w Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni.
Wydarzenie jest organizowane z sukcesem już od 16 lat i stanowi ważny element na mapie gospodarczej Pomorza.
Forum Gospodarki Morskiej to nowoczesna platforma wymiany doświadczeń i wiedzy, umożliwiająca spotkania specjalistów z wielu gałęzi gospodarki morskiej oraz kreatywną dyskusję. Zagadnienia podejmowane w trakcie Forum koncentrują się głównie na zagadnieniach praktycznych, istotnych dla konkurencyjności przedsiębiorców, portów bałtyckich oraz potencjale rozwojowym sektorów gospodarki morskiej.
W tym roku minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk otrzymał nagrodę w konkursie "Innowacyjna Gospodarka Morska", w kategorii osobowość.
-Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej postawione zostało przed wyzwaniem polegającym na zahamowaniu procesów degradacji wyraźnie widocznych w niektórych segmentach branży – w tym w szczególności w odniesieniu do przemysłu okrętowego oraz aktywizacji gospodarki morskiej jako całości oraz nadaniu właściwego znaczenia możliwości wykorzystania rzek do celów żeglugowych. W tym kontekście serdecznie dziękuję za uhonorowanie mnie tytułem „Osobowości Roku”, co stanowi dodatkowy bodziec do intensywnej pracy dla polskiej gospodarki morskiej oraz wyraz zaufania, jakim Państwo – polscy przedsiębiorcy, przedstawiciele branży darzycie działania podejmowane przeze mnie oraz Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowe – powiedział Marek Gróbarczyk.
W swoim wystąpieniu minister Gróbarczyk zwrócił także uwagę na to, że rolą Rządu jest tworzenie przyjaznego środowiska dla działalności gospodarczej w obszarze gospodarki morskiej. - Realizowane są postulaty dotyczące aktywizacji polskiej gospodarki morskiej, zawarte zarówno w programie wyborczym partii politycznej sprawującej władzę, expose Pani Premier oraz wynikające z powołania Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych