jk
– Współpraca w zakresie infrastruktury transportowej w ramach inicjatywy Trójmorza nabiera realnych kształtów. Warszawski szczyt, którego honorowym gościem był prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump, jest jasnym dowodem na to, iż ta koncepcja spotyka się z uznaniem wielu państw europejskich oraz jednego z naszych najważniejszych sojuszników – powiedział podczas Global Forum wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
7 lipca 2017 r. wiceminister Jerzy Szmit wziął udział w organizowanym przez Polski Instytut Stosunków Międzynarodowych i Atlantic Council Global Forum, poświęconemu inicjatywie Trójmorza w kontekście rozwoju infrastruktury transportowej w regionie.
Wiceminister podkreślił, że Polska zdaje sobie sprawę z potrzeby integracji obszaru Europy Środkowej między Bałtykiem, Adriatykiem a Morzem Czarnym, stąd inicjatywa Trójmorza zajmuje znaczące miejsce w międzynarodowych działaniach polskiego rządu. Dodał, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa dostrzega w tym formacie duży potencjał, szczególnie z uwagi na możliwości rozwoju infrastruktury i zrównoważonego transportu. Zauważył również, że uczestnicy tegorocznego szczytu państw Trójmorza, który odbył się w Warszawie oświadczyli, że współpraca w ramach inicjatywy powinna być skoncentrowana na wspieraniu inwestycji zwiększających konkurencyjność regionu. Powołał się na wystąpienie prezydenta Andrzeja Dudy, który wskazał podczas szczytu, że współpraca ma dać Europie trzy impulsy: modernizacyjny, integracyjny i zjednoczeniowy.
J. Szmit podkreślił, że celem współpracy państw Trójmorza w dziedzinie infrastruktury i transportu jest skuteczny i niezawodny przepływ ludzi i towarów. Zaznaczył, że przykładem projektu, który umożliwi realizację tych celów, jest transeuropejski korytarz drogowy Via Carpatia, który zintegruje systemy transportowe państw Trójmorza.
– Via Carpatia jest jednym z kluczowych projektów infrastrukturalnych w regionie. Jego znaczenie dla rozwoju gospodarek narodowych i lokalnych społeczności podkreślają także nasi partnerzy z obszaru Trójmorza. Oczekujemy uwzględnienia całości przebiegu tej trasy w transeuropejskiej sieci bazowej podczas kolejnej modyfikacji – podsumował wiceminister.
Spotkanie w Warszawie było drugim szczytem państw Trójmorza. Pierwsze odbyło się w sierpniu 2016 r. w Dubrowniku. Uczestniczył w nim także wiceminister Jerzy Szmit, towarzysząc prezydentowi Andrzejowi Dudzie w oficjalnej wizycie http://mib.gov.pl/2-514324a4ec938-1797290.htm
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law