pc/MGMiŻŚ
Jerzy Materna, sekretarz stanu w MGMiŻŚ oraz Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact Network Poland, podpisali Porozumienie o współpracy określające obszary wspólnych działań w zakresie promowania racjonalnego zarządzania zasobami wodnymi.
Dla Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej współpraca z Global Compact jest kolejną inicjatywą, której celem jest realizacja priorytetu IV Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030 pn. „Rozwój partnerstwa i współpracy na rzecz śródlądowych dróg wodnych”.
Global Network Compact Poland w 2018 r. będzie wspierać ministerstwo między innymi w działaniach związanych z promowaniem racjonalnego zarządzania zasobami wodnymi i rozwojem sektora żeglugi śródlądowej w Polsce, zarówno na forum krajowym, jak i międzynarodowym. Poprzez wprowadzanie do debaty publicznej wątków promujących racjonalne gospodarowanie zasobami wodnymi oraz transport wodny śródlądowy Global Compact Network Poland będzie poszerzać współpracę ze środowiskami gospodarczymi, organizacjami pozarządowych oraz sektorem nauki.
Global Network Compact Poland działa w ramach UN Global Compact – agendy będącej inicjatywą Sekretarza Generalnego ONZ. Obszarami działania Global Network Compact Poland są: przestrzeganie praw człowieka, przestrzeganie standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Global Compact jest platformą angażującą biznes w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)