pc/MGMiŻŚ
Jerzy Materna, sekretarz stanu w MGMiŻŚ oraz Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact Network Poland, podpisali Porozumienie o współpracy określające obszary wspólnych działań w zakresie promowania racjonalnego zarządzania zasobami wodnymi.
Dla Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej współpraca z Global Compact jest kolejną inicjatywą, której celem jest realizacja priorytetu IV Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030 pn. „Rozwój partnerstwa i współpracy na rzecz śródlądowych dróg wodnych”.
Global Network Compact Poland w 2018 r. będzie wspierać ministerstwo między innymi w działaniach związanych z promowaniem racjonalnego zarządzania zasobami wodnymi i rozwojem sektora żeglugi śródlądowej w Polsce, zarówno na forum krajowym, jak i międzynarodowym. Poprzez wprowadzanie do debaty publicznej wątków promujących racjonalne gospodarowanie zasobami wodnymi oraz transport wodny śródlądowy Global Compact Network Poland będzie poszerzać współpracę ze środowiskami gospodarczymi, organizacjami pozarządowych oraz sektorem nauki.
Global Network Compact Poland działa w ramach UN Global Compact – agendy będącej inicjatywą Sekretarza Generalnego ONZ. Obszarami działania Global Network Compact Poland są: przestrzeganie praw człowieka, przestrzeganie standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Global Compact jest platformą angażującą biznes w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych