Marek Gróbarczyk, nowy minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wraz z Andrzejem Adamczykiem, powołanym na stanowisko ministra infrastruktury i budownictwa, przejęli kierowanie resortem od dotychczasowej minister infrastruktury Marii Wasiak (PO).
W poniedziałek prezydent Andrzej Duda powołał Marka Gróbarczyka na stanowisko Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Nowy resort został wydzielony z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (MIR), w którym za tę tematykę odpowiadała wiceminister Dorota Pyć. Spotkanie Marii Wasiak z nowymi szefami resortów odbyło się za zamkniętymi drzwiami w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju i trwało ponad godzinę. Gróbarczyk spotkał się również z dotychczasową wiceminister infrastruktury i rozwoju odpowiedzialną za sprawy gospodarki morskiej Dorotą Pyć.
Do jego pierwszych zadań będzie sprecyzowanie kompetencji resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. - To wymaga przynajmniej zabrania kompetencji z czterech, a nawet pięciu ministerstw. W skład tego ministerstwa musi wejść żegluga śródlądowa i morska, musi wejść nadzór właścicielski nad stoczniami, portami, urzędami morskimi, musi się w nim znaleźć element dotyczący funduszy unijnych oraz negocjacji unijnych, musi być oczywiście także część ochrony środowiska odpowiedzialna za gospodarkę wodną i kompetencje związane z wydatkowaniem środków UE w tych obszarach. I w tym kształcie można podejmować wiążące decyzje, bo do tej pory brakowało kompetencji w ramach Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju — powiedział na łamach PAP Gróbarczyk.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych