pc
Dynamika inwestycji będzie większa do końca roku - powiedziała PAP szefowa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego prof. Elżbieta Mączyńska z SGH. Dodała, że w związku z uruchamianiem funduszy europejskich będą przyspieszać m.in. inwestycje infrastrukturalne.
Jak poinformował we wtorek wicepremier Mateusz Morawiecki, wydatki inwestycyjne w trzecim kwartale tego roku mogą przekroczyć 5 proc. "Według danych, które do mnie spływają mogę powiedzieć, że uważam, iż w trzecim kwartale wydatki inwestycyjne mają szansę przekroczyć 5 proc., podczas gdy za dwa kwartały był to niecały 1 proc., a więc znaczące przyspieszenie wydatków inwestycyjnych" - mówił podczas konferencji prasowej szef resortu finansów.
W piątek Morawiecki ocenił natomiast, że w IV kwartale inwestycje wzrosną o 6-7 proc.
Jak podkreśliła prof. Mączyńska, inwestycje przyspieszają zgodnie z zapowiedziami. "Dynamika będzie większa do końca roku. Wobec tego za cały rok będą korzystniejsze wyniki niż w pierwszych kwartałach. Dlatego, że ruszają fundusze unijne i zaczynają się ożywiać prywatne inwestycje" - powiedziała rozmówczyni PAP. Dodała, że sprzyja temu też fakt podnoszenia płac, co zmusza pracodawców "do zastanawiania się nad inwestycjami pracooszczędnymi".
"Będą przyspieszać inwestycje infrastrukturalne w związku z uruchamianiem funduszy europejskich" - wskazała ekspertka.
Jak zaznaczyła prof. Mączyńska, inwestycje będą napędzane dzięki tzw. filarom rozwoju wymienionym w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. "A zatem m.in dzięki przemysłowi lotniczemu, samochodowemu (...) oraz stoczniowemu" - oceniła.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych