ew
Ropa w USA mocniej zwyżkuje po informacji, że w Libii w niedzielę wstrzymano pracę pola naftowego Sharara, największego w tym kraju - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 61,75 USD, po zwyżce o 50 centów, czyli 0,8 proc.
Brent w dostawach na maj na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie drożeje o 27 centów do 64,64 USD za baryłkę.
W niedzielę została wstrzymana produkcji ropy na największym polu naftowym Libii - Sharara. Już w lutym Libia musiała też ograniczyć eksport ropy przez terminal naftowy Mellitah z powodu protestów pracowników na tle płacowym zatrudnionych na polu naftowym El-Feel.
Na rynkach spekuluje się, że podaż ropy na globalnych rynkach paliw może się teraz zmniejszyć, a to pomoże w redukcji nadpodaży surowca, nad którą od wielu miesięcy pracują kraje OPEC i jego sojusznicy, m.in. Rosja, które dostarczają na giełdy mniejsze ilości ropy.
"Ceny ropy reagują teraz na zaostrzenie sytuacji podażowej, po tym jak w Libii wstrzymano produkcję na polu naftowym Sharara" - mówi Takayuki Nogami, główny ekonomista Japan Oil, Gas & Metals National Corp.
"Wydawało się, że napięcia w Libii wygasły po protestach w El-Feel, ale okazuje się, że się myliliśmy. Nawet jeśli pole naftowe Sharara wkrótce wznowi produkcję to i tak jest ryzyko, że takie zawieszenie dostaw ropy znów nastąpi" - dodaje.
W ubiegłym tygodniu ropa WTI na NYMEX staniała o 3,6 proc. Był to pierwszy tygodniowy spadek notowań od 3 tygodni.
W lutym surowiec staniał o 4,8 proc. Był to z kolei pierwszy miesięczny spadek notowań od sierpnia 2017 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych