pc
Czas, aby narracja o relacjach polsko-amerykańskich nie dotyczyła tylko bezpieczeństwa, ale też w większym stopniu współpracy gospodarczej - mówił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński w Miami. Wskazał, że szczególnie istotne pola współpracy, to np. energetyka czy prace badawczo-rozwojowe.
Minister Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński otworzył w piątek Polsko-Amerykańskie Forum Przywództwa w Miami.
"Czas, aby narracja o relacjach polsko-amerykańskich nie dotyczyła tylko bezpieczeństwa, ale także w zdecydowanie większym stopniu współpracy gospodarczej. Czyli tego, co możemy sobie wzajemnie zaoferować – powiedział Kwieciński i wskazał szczególnie istotne pola współpracy. - To na przykład energetyka, prace badawczo-rozwojowe i, co oczywiste, obronność" – ocenił minister cytowany w komunikacie MIR.
Jak czytamy w komunikacie, w opinii ministra inwestycji i rozwoju poziom wymiany handlowej pomiędzy oboma krajami nie odzwierciedla potencjału współpracy. "Mógłby być znacznie wyższy" – powiedział Kwieciński.
MIR poinformował, że wartość obrotów handlowych między Polską a USA wynosi nieco ponad 10 mld dol. USA były w 2016 r. 12. partnerem w polskim eksporcie oraz 8. w imporcie. Polska eksportuje do USA głównie silniki turboodrzutowe, turbośmigłowe oraz inne turbiny gazowe, artykuły rolno-spożywcze, meble. Z USA importujemy zaś podobne artykuły, również turbiny i silniki oraz art. rolno-spożywcze, a także samochody. Największą pozycję w eksporcie i imporcie stanowią silniki i turbiny, które są efektem wspólnych przedsięwzięć m.in. w polskiej Dolinie Lotniczej.
Polsko-Amerykańskie Forum Przywództwa odbywa się 9-11 lutego w Miami, USA. Uczestniczą w nim przedstawiciele polskiej i amerykańskiej administracji (m.in. wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak, wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys), organizacji pozarządowych i przedsiębiorcy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych