pc
Jednym z moich priorytetów na ten rok jest, żeby inwestycje w sektorze publicznym ruszyły znacznie silniej; myślę, że w tym roku nastąpi diametralna zmiana, jeżeli chodzi o inwestycje publiczne - wskazał minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
"Jednym z moich priorytetów na ten rok jest to, żeby inwestycje w sektorze publicznym naprawdę ruszyły znacznie silniej. Trzeci kwartał zeszłego roku był już tego namiastką, że ten proces się rozpoczął. Powinniśmy widzieć znacznie lepsze wyniki niż w trzecim kwartale - w czwartym kwartale zeszłego roku i to myślę, że GUS nam pokaże. Ale myślę, że taka diametralna zmiana będzie w tym roku, tu mówimy o inwestycjach publicznych" - powiedział Kwieciński w poniedziałek w telewizji internetowej wPolsce.pl.
GUS informował, że w trzecim kwartale 2017 r. inwestycje wzrosły o 3,3 proc., podczas gdy ekonomiści ankietowani przez PAP spodziewali się wzrostu o 5,2 proc.
Minister zwrócił uwagę, że zahamowanie inwestycji w 2016 r., głównie tych publicznych, wiązało się z przejściem ze starej perspektywy finansowej UE do nowej. Podkreślił, że wydatkowanie środków z budżetu na lata 2007-2013 było znacząco opóźnione, opóźniało się także wdrożenie nowej perspektywy na lata 2014-2020.
Kwieciński dodał, że w przeciwieństwie do poprzednich lat w obecnej perspektywie finansowej znacząco zwiększa się zaangażowanie środków krajowych - do 40 proc. z 15-20 proc. w poprzednich latach. "Angażujemy środki unijne i krajowe na dużą skalę. Uruchamiamy przedsięwzięcia, które w dużej części są finansowane z naszych środków krajowych, przykładem tego będzie Centralny Port Komunikacyjny, największe przedsięwzięcie na najbliższe lata. Sporo inwestycji czy to kolejowych, czy drogowych też będziemy prowadzili wyłącznie z naszych środków krajowych" - powiedział.
Odnosząc się do CPK, Kwieciński uznał, że ta inwestycja "jest mocno opóźniona, powinniśmy z nią znacznie wcześniej wystartować". "Faktycznie było tak, że wśród tych środowisk, które były odpowiedzialne za tę część działań naszej administracji publicznej, nie było wcześniej przychylności dla tego przedsięwzięcia. W tej chwili jesteśmy zdeterminowani i widzimy również reakcję różnych środowisk międzynarodowych, które traktują to może nie jako zagrożenie, ale jako silną konkurencję dla swoich działań, co potwierdza celowość dokonanego przez nas wyboru" - ocenił.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych