pc
W sprawie projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego trwają uzgodnienia dotyczące m.in. sieci komunikacyjnej - poinformował w środę szef Komitetu Stałego Rady Ministrów Henryk Kowalczyk.
Minister Kowalczyk pytany na antenie radia Plus, dlaczego projekt budowy CPK dotąd nie stanął na posiedzeniu Rady Ministrów, odpowiedział, że "stanął na posiedzeniu rządu jako decyzja kierunkowa".
"W tej chwili trwają uzgodnienia; bardziej może te uzgodnienia dotyczą sieci komunikacyjnej" - powiedział Kowalczyk.
Dopytywany, czy minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk chce zablokować ten projekt, Kowalczyk odparł, że "nie chce zablokować absolutnie tego projektu".
"Jeśli w tym projekcie jest mowa o bardzo szczegółowych rozwiązaniach kolejowych w całym kraju, to wszystko wymaga uzgodnień" - zaznaczył. Dodał, że "potrzeba na to czasu".
Jak mówił, niektóre rozwiązania kolejowe wymagają "wpisania tego i skorelowania z Krajowym Programem Kolejnictwa, z funduszami unijnymi". Ocenił, że to perspektywa tygodnia-dwóch.
28 września Adamczyk podkreślał, że w rządzie nie ma rozbieżności odnośnie realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. "Nie ma żadnych, to nieprawdziwe informacje się pojawiły" - mówił minister, komentując medialne doniesienia dotyczące możliwego sporu w rządzie związanego inwestycjami dotyczącymi CPK.
Dwa dni wcześniej rząd miał zająć się koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego, ale ostatecznie punkt ten nie znalazł się w porządku obrad. W mediach pojawiły się informacje o tym, że Adamczyk ma się nie zgadzać na to, aby rozbudową sieci kolejowej, która ma powstać przy okazji budowy CPK, miała zająć się specjalnie powołana do tego spółka. Według mediów, zdaniem Adamczyka powinna to robić nadzorowana przez niego spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która jest zarządcą infrastruktury kolejowej.
Centralny Port Komunikacyjny - port "Solidarność" miałby powstać w miejscowości Stanisławów w gminie Baranów, w powiecie grodziskim. Koszt budowy CPK wyniesie ok. 31-35 mld zł, jego budowa ma potrwać 10 lat. Według pełnomocnika rządu ds. CPK Mikołaja Wilda pierwszy samolot miałby odlecieć z Centralnego Portu Komunikacyjnego w połowie 2027 r.
Najbliższe dwa lata mają być okresem przygotowawczym do inwestycji. Zgodnie z przyjętym w kwietniu rozporządzeniem w tej sprawie, CPK ma być węzłem transportowym opartym na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym oraz kolejowym.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych