pc/MGMiŻŚ
W Jasionce k. Rzeszowa drugiego dnia Kongresu 590 odbył się panel poświęcony żegludze śródlądowej pt. Kiedy i gdzie popłyniemy – nowe motory rozwoju żeglugi śródlądowej.
Gospodarzem panelu był Grzegorz Witkowski – podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. W panelu udział wzięli przedstawiciele biznesu, nauki oraz zarządów morskich portów.
Wiceminister Grzegorz Witkowski podsumował dwuletnie działania ministerstwa na rzecz żeglugi śródlądowej. „Inwestycja budowy stopnia wodnego w Malczycach trwała ponad dwadzieścia lat. Pod koniec przyszłego roku inwestycja będzie ukończona”. Wiceminister podkreślił również wielką pracę jaką wykonały zarządy portów w kierunku przywrócenia żeglowności Wisły i Odry. „Rozpoczynamy prace nad studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz Wiślanej Drogi Wodnej”.
Głos w dyskusji zabierali Łukasz Greinke – prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, Paweł Mortas z Grupy Azoty Kędzierzyn-Koźle, Andrzej Klimek – wiceprezes OT Logistics S.A., dr Dorota Dybkowska-Stefek z Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, dr Bogusz Wiśnicki z Akademii Morskiej w Szczecinie oraz Zbigniew Antonowicz – prezes stowarzyszenia „Odrą w Świat”.
Prezes Paweł Mortas z Grupy Azoty ZAK wskazał na rozpoczynającą się współpracę z firmą OT Logistics S.A. w zakresie transportu nawozów do Polic.
Panel podzielony był na dwie części. W pierwszej paneliści oceniali obecny stan żeglugi, zaś w drugiej części wypowiadali się o planach inwestycyjnych na Odrze i Wiśle.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych