PMK
IMO przypomina operatorom ładunków kontenerowych, że w dniu 1 października 2016 r. przestało obowiązywać trzymiesięczne tzw. „miękkie podejście" w zakresie egzekwowania znowelizowanych wymagań SOLAS i konieczności poświadczania zweryfikowanej masy brutto (VGM) dla zapakowanych kontenerów przed ich załadunkiem na pokład statku.
IMO zgodziło się na to, aby Administracje i organy Kontroli Państwa Portu (PSC) przyjęły praktyczne i pragmatyczne podejście przy sprawdzaniu zgodności z wymaganiami prawideł SOLAS od VI/2.4 do VI/ 2.6, przez okres trzech miesięcy po dniu 1 lipca 2016 roku, w celu umożliwienia przewozu drogą morską do portu wyładunku kontenerów załadowanych na statki przed tą datą, bez konieczności spełnienia wymagań VGM określonych w w/w przepisach SOLAS oraz w celu udoskonalenia, jeżeli jest to konieczne, procedur dokumentowania, komunikacji i wymiany informacji związanych z mechanizmem VGM.
Niezależnie od powyższego, IMO podkreśliło, że operacje mające wpływ na stateczność i bezpieczeństwo statków, w tym bezpieczne zapakowanie, przeładunek i transport kontenerów, nie ograniczają się jedynie do dostarczania i wykorzystywania informacji w zakresie VGM, ale są objęte również szeregiem innych przepisów Konwencji SOLAS, w tym wymagań prawideł VI / 2.1, VI / 2.2 oraz VI / 2.3 Konwencji oraz innych instrumentów IMO.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych