pc
Stoimy przed ogromną szansą na upodmiotowienie regionu Europy Środkowej, rewitalizację transportu morskiego i rzecznego - powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk otwierając II spotkanie ministrów transportu państw Europy Środkowo-Wschodniej i Chin.
"Współpraca regionu Europy Środkowej i Chin, która jest obecnie priorytetowa dla obydwu stron dostaje dzisiaj kolejny ważny impuls, bowiem dołącza do niej cały sektor żeglugi morskiej i śródlądowej. To w Warszawie, podczas dzisiejszego spotkania ministrów transportu chcemy wypracować strategię i koncepcję dla całej naszej szesnastki, tak aby stworzyć wspólną wizję i wspólne projekty infrastrukturalne łączące poszczególne państwa naszego regionu i aby nawiązać kontakt i bezpośrednią współpracę z Chinami" - powiedział w środę minister.
"Stoimy bowiem przed ogromną szansą, szansą na upodmiotowienie regionu Europy Środkowej, szansą na wspólny sukces, na rewitalizację transportu morskiego i rzecznego, a co za tym idzie podniesienie znaczenia gospodarki morskiej" - podkreślił.
Zachęcał uczestników spotkania do współpracy w ramach Sekretariatu ds. spraw morskich "16 plus 1", do wymiany doświadczeń, organizowania wspólnych przedsięwzięć, prezentacji projektów, założeń i planów. Obiecał, że dołoży wszelkich starań, aby ta inicjatywa była wspólnym sukcesem.
"Jestem przekonany, że współpraca nasza w najbliższym czasie przyniesie wymierne efekty" - dodał.
W środę rozpoczęło się II spotkanie ministrów transportu państw Europy Środkowo–Wschodniej i Chin organizowane w formacie 16+1. Spotkanie odbywa się w Warszawie na PGE Narodowym i jest oficjalną inauguracją działania Sekretariatu ds. Morskich 16+1.
Współpraca między państwami Europy Środkowo-Wschodniej i Chinami (16+1) została zapoczątkowana w 2012 r. na szczycie w Warszawie. Sekretariat ds. Morskich zrzesza jedenaście państw członkowskich Unii Europejskiej (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry), pięć państw bałkańskich (Albania, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Macedonia, Serbia) oraz Chiny. Koordynatorem współpracy jest Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Głównym celem inicjatywy jest zacieśnianie współpracy pomiędzy państwami zrzeszonymi w ramach Sekretariatu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych