ew
Greccy marynarze, którzy od poniedziałku strajkowali, domagając się podwyżek, we wtorek zakończyli akcję protestacyjną po osiągnięciu porozumienia w tej sprawie z pracodawcami. Strajk zakłócił wakacyjne plany wielu turystów w Grecji.
Do rozpoczętej w poniedziałek akcji protestacyjnej wezwał związek zawodowy marynarzy PNO oraz przedstawiciele m.in. dokerów i inżynierów zatrudnionych na statkach handlowych.
Pierwotnie związkowcy z PNO zamierzali kontynuować strajk do środy, we wtorek ogłosił jednak, że porozumiał się ze stowarzyszeniem armatorów w sprawie podniesienia wynagrodzeń o 2 proc. w br. (od stycznia). Ze względu na politykę oszczędności, jakiej od mocno zadłużonej Grecji żądali jej międzynarodowi pożyczkodawcy, jest to pierwsza od ośmiu lat podwyżka dla pracowników zrzeszonych w PNO.
Rzecznik PNO zapowiedział w greckim radiu, że ruch statków i promów zostanie wznowiony we wtorek po południu.
Strajkujący występowali o 5-procentową podwyżkę płac, ulgi podatkowe i domagali się poprawy warunków pracy, pracodawcy początkowo zaproponowali jednak 1-procentową podwyżkę w bieżącym roku i kolejny 1 proc. w czerwcu przyszłego roku.
Strajk doprowadził do zawieszenia kursowania wszystkich promów na wodach Morza Egejskiego i Morza Jońskiego, gdzie ze względu na dużą liczbę wysp komunikacja w dużej mierze opiera się na transporcie morskim. Protest pokrzyżował też plany tysięcy zagranicznych i krajowych turystów, którzy musieli szukać innych sposobów podróżowania lub czekać w portach na wznowienie ruchu promów.
Turystyka to jeden z kluczowych sektorów greckiej gospodarki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych