mk
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej przebywa z oficjalną wizytą w Chińskiej Republice Ludowej.
Główny cel wizyty to spotkanie z Li Xiaopeng, ministrem transportu oraz He Jianzhongiem, wiceministrem w tym resorcie.
Tematem poruszanych rozmów było utworzenie w Polsce sekretariatu 16+1 ds. morskich. Liderzy podpisali memorandum potwierdzające utworzenie Sekretariatu przy Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Przedmiotem dyskusji przedstawicieli obu krajów były także propozycje działań wynikające z podpisanej w Gdańsku umowy o współpraca między portami morskimi oraz wymiana doświadczeń w żegludze śródlądowej. Rozmawiano o planach rozwoju transportu śródlądowego i kolejowego pomiędzy Europą i Azją oraz roli jaką Chiny przewidują dla Polski w inicjatywie „Jeden Pas i Jeden Szlak”.
„Jeden Pas i Jeden Szlak” to projekt ogłoszony przez prezydenta Chin Xi Jinpinga w 2013 r. Zakłada m.in. rozwój euroazjatyckich korytarzy transportowych. Koncepcja jest bezpośrednim nawiązaniem do starożytnego Jedwabnego Szlaku.
W program wizyty wpisano też spotkania ze środowiskami biznesowymi, m.in. z CAMC (China CAMC Engineering Co., Ltd.) CAMC jest podmiotem powiązanym z SINOMACH (China National Machinery Industry Corporation). Korporacja ma bogate doświadczenie w dziedzinie międzynarodowego pełnienia funkcji inwestora. Globalna obecność firmy jest odczuwalna w Azji, Afryce, Ameryce i Europie Wschodniej.
Z kolei w spotkaniu w Ambasadzie RP uczestniczył m.in. Wang Jingchun, wiceprezes China Communications Construction Company Limited.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych