pc
Francuzi negatywnie oceniają wpływ imigracji - wynika z sondażu opublikowanego w niedzielę w tygodniku "Journal du Dimanche". 58 proc. ankietowanych uważa, że we Francji imigracja ma negatywne skutki, choć 61 proc. chce przyjęcia osób w niebezpieczeństwie.
Zdaniem 54 proc. pytanych Francuzów imigracja negatywnie wpływa na wzrost gospodarczy kraju, zdaniem 55 proc. - na przyszłość państwa, 58 proc. - na tożsamość narodową, 61 proc. - na poszanowanie laickości Francji, 64 proc. - na spójność społeczeństwa, a 66 proc. - na bezpieczeństwo.
Również 64 proc. ankietowanych odpowiedziało, że przyjmowanie w kraju kolejnych imigrantów jest "niepożądane". Agencja AFP zauważa, że kwestia ta będzie z pewnością centrum debaty przed wyborami do Parlamentu Europejskimi zaplanowanymi na maj 2019 roku.
Francuzi jednak opowiadają się za przyjęciem tych ludzi, którzy są w niebezpieczeństwie - 61 proc. chce ugoszczenia uchodźców uciekających przed wojną czy biedą. Jednocześnie ankietowani wypowiadają się przeciwko imigrantom ekonomicznym. 71 proc. uznało, że powodują oni zaniżanie pensji, a 60 proc. jest zdania, że należałoby wybierać imigrantów w zależności od potrzeb kraju.
W kontekście sposobów zapobiegania masowej migracji 63 proc. uczestników badania opowiedziało się za unieważnieniem układu z Schengen, opowiadając się tym samym za wznowieniem kontroli na granicach wewnętrznych w UE.
Ponadto 54 proc. ankietowanych wyraziło zdanie, że lepiej, by o rozdziale migrantów w Europie decydowano na poziomie krajowym, jednocześnie 51 proc. opowiedziało się za tym, by Francja przyjęła część z migrantów, którzy docierają na greckie, włoskie i hiszpańskie wybrzeża.
Sondaż zrealizowano przez ośrodek Ifop między 23 a 26 listopada na reprezentatywnej próbie 1015 dorosłych Francuzów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych