pc
Eurozłoty może pozostać do końca tego tygodnia w okolicach poziomu 4,2050 - ocenia Mateusz Sutowicz z Banku Millennium. Jego zdaniem, rentowność polskiego benchmarku pozostanie w krótkiej perspektywie blisko poziomu 3,10 proc.
"Do końca tygodnia EUR/PLN powinien oscylować wokół orientacyjnego poziomu 4,2050" - powiedział PAP Biznes Sutowicz.
"Poniedziałkowy wzrost kursu EUR/PLN najprawdopodobniej wyczerpał zakres korekty i nie sądzę, żeby złoty mógł się dalej osłabiać" - dodał.
Zdaniem Sutowicza ryzyko dla tego scenariusza stanowi czwartkowe posiedzenie EBC.
"Nie powinniśmy oczekiwać żadnych wiążących decyzji, ale zaskakująca zmiana retoryki mogłaby wpłynąć na kurs EUR/PLN" - powiedział Sutowicz.
RYNEK DŁUGU
"Rentowności polskich dziesięciolatek powinny pozostawać w tym tygodniu blisko 3,10 proc., dochodząc do maksymalnie 3,15 proc. Polska "dwulatka" powinna koncentrować się wokół poziomu zwrotu rzędu 1,52 proc." - powiedział Sutowicz.
Jego zdaniem, dochodowość polskiego benchmarku będzie jednak zależna od sytuacji papierów dłużnych na rynkach bazowych, przy stabilnym spreadzie do bunda.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych