pc
Liczymy na to, że PARP pomoże przedsiębiorcom współpracować ze sobą, brak umiejętności współpracy jest bowiem jedną z naszych barier rozwojowych - mówiła minister przedsiębiorczości Jadwiga Emilewicz we wtorek podczas konferencji dot. uruchomienia przez PARP Centrum Rozwoju MŚP.
Emilewicz poinformowała, że zespół Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przygotował nową koncepcję funkcjonowania PARP. Chodzi o to, aby agencja nie była jedynie dystrybutorem środków europejskich, ale także realnym centrum kompetencji dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
"Chcielibyśmy zatem, aby PARP była z jednej strony wsparciem dla MŚP, pomagając im w rozwijaniu kompetencji, tych nowych (...). Nie wiemy jakie to będą kompetencje, świat zmienia się bardzo szybko (...). PARP stawia sobie dziś jasny cel, że chciałaby tym małym i średnim polskim przedsiębiorstwom bardzo szybko pomóc dostosować się do tych zmieniających się ram prowadzenia działalności gospodarczej" - mówiła Emilewicz.
Zwróciła uwagę, że ze wszystkich badań firm prowadzonych w Polsce wynika, że jednym z kłopotów i barier rozwojowych jest nieumiejętność współpracy.
"Nie potrafimy ze sobą współpracować, nie potrafimy się dzielić tym, co mamy, nie widzimy możliwości budowania większej wartości na tym, że będziemy współpracować z naszymi kooperantami, czy też z konkurencją. Mamy nadzieję, że PARP, która dziś jest dysponentem ogromnego quantum wiedzy na temat polskich MŚP (...) będzie również tym miejscem, gdzie takie dobre więzi współpracy rzeczywiście będą powstawać" - powiedziała szefowa MPiT.
Prezes PARP Patrycja Klarecka zwróciła uwagę na konieczność uzupełnienia przez agencję działalności podstawowej polegającej na udzielaniu firmom finansowania. Zaznaczyła, że z bieżącej pracy z przedsiębiorcami wynika, że oczekują oni także wiedzy, kontaktów, doradztwa, czyli tego wszystkiego, czego potrzebują, żeby się rozwinąć, by być bardziej innowacyjnymi, odznaczać się większą od przeciętnej dochodowością, czy efektywnością działania. "Do tego potrzebują dodatkowego impulsu" - powiedziała prezes PARP.
Klarecka wyjaśniła, że Centrum Rozwoju MŚP będzie marką, pod którą skupią się wszystkie działania agencji związane z "miękkim wsparciem dla przedsiębiorców".
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku