jk
Chcemy, by do idei Trójmorza Polska dokładała budowanie bezpieczeństwa energetycznego - mówił w środę prezydent Andrzej Duda na spotkaniu z przedstawicielami biznesu w Zagrzebiu. Zachęcał też do zacieśnienia współpracy gospodarczej między Polską i Chorwacją.
Prezydent RP przebywa od poniedziałku z wizytą w Chorwacji, gdzie spotkał się m.in. z prezydent tego kraju Kolindą Grabar-Kitarović i premierem Andrejem Plenkoviciem.
Duda podkreślił, że pomiędzy Polską i Chorwacją nawiązały się liczne relacje biznesowe, które funkcjonują i "rodzą bardzo dobre perspektywy". Zaznaczył, że obecni w trakcie spotkania polscy przedsiębiorcy już teraz poprzez swoje działania realizują ideę Trójmorza. Wśród tych działań wymienił m.in. rozwój infrastruktury oraz budowę systemu bezpieczeństwa energetycznego, w tym zrealizowanie gazoportu w Świnoujściu.
"W tej chwili przygotowujemy się do stworzenia rurociągów, które umożliwią sprowadzanie do Polski gazu z szelfu norweskiego, co będzie dla Polski oznaczało absolutnie całkowitą już dywersyfikację dostaw gazu w stosunku do naszego rocznego zapotrzebowania" - mówił polski prezydent.
"To nie jest nasza ambicja (...), żeby zaspokoić własny rynek i zabezpieczyć siebie, my chcemy być także dostawcą bezpieczeństwa i w związku z tym chcemy także tworzyć zabezpieczenie dla naszych partnerów w Europie Środkowej" - wskazał Duda. "I stąd chcemy - jak tłumaczył - aby do tej inicjatywy Trójmorza Polska ze swojej strony dokładała właśnie w dużym stopniu budowanie bezpieczeństwa energetycznego".
Prezydent przypomniał w tym kontekście, że w ostatni piątek premier Beata Szydło podpisała z premierem Danii Larsem Rasmussenem memorandum w sprawie budowy gazociągu Baltic Pipe.
Andrzej Duda podkreślił również wagę zacieśniania relacji polsko-chorwackich. "Gorąco zachęcam przedstawicieli chorwackiego biznesu i przedstawicieli polskiego biznesu do tego, żeby tą współpracę intensyfikować" - powiedział
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych