pc
Jesteśmy na etapie tworzenia ekspertyzy, co się stanie z lotniskami w Modlinie i Radomiu w związku z otwarciem Centralnego Portu Komunikacyjnego - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz. Dodał, że resort zlecił wykonanie tzw. due diligence.
"Jeżeli chodzi o lotnisko w Modlinie i lotnisko w Radomiu, które są jakby najbliżej tego przedsięwzięcia, czyli CPK, to zleciliśmy wykonanie due diligence. I w tej chwili jesteśmy na etapie tworzenia ekspertyzy, co się z tymi lotniskami stanie w momencie, kiedy powstanie Centralny Port Komunikacyjny. To jest na etapie ekspertyz i badania" - powiedział w czwartek Chodkiewicz podczas posiedzenia sejmowej podkomisji stałej ds. wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej. Podkomisja omawiała możliwość finansowania budowy CPK ze środków unijnych.
Due diligence to szczegółowe, wielopłaszczyznowe sprawdzanie podmiotu pod względem m.in. jego kondycji handlowej, finansowej, prawnej czy podatkowej.
"Z budową CPK łączymy nadzieje. Prognozy są takie, że ruch w lokalnych lotniskach - nie mówię o Warszawie, tylko np. o Szczecinie, Gdańsku, Rzeszowie, Katowicach, czy Krakowie - wzrośnie. Szacujemy, że w 2035 r. całość obrotu to będzie 90 mln pasażerów, a na lokalne lotniska przypadnie ruch pasażerski wynoszący około 60 mln osób" - powiedział Chodkiewicz.
Jak dodał, resort szacuje, że po wybudowaniu CPK, lokalne lotniska będą się zajmowały bardziej transportem point to point, czyli oferowały bezpośrednie połączenia np. z Gdańska do Londynu, czy Gdańska do Sztokholmu.
Na początku listopada rząd przyjął uchwałę ws. "Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej".
Nowe lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Port ma powstać na ok. 3000 ha gruntów. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejnych osiem lat, czyli powinien być otwarty w 2027 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych