pc
Ministerstwo handlu Chin ogłosiło w czwartek wprowadzenie tymczasowych ceł antydumpingowych na niektóre rodzaje syntetycznego kauczuku z USA, UE i Singapuru. Decyzję podjęto na podstawie wyników wstępnego dochodzenia – wyjaśniono w komunikacie resortu.
Tymczasowymi cłami objęto kauczuk halogenobutylowy (w tym chlorobutylowy - CIIR i bromobutylowy – BIIR), który zdaniem ministerstwa sprzedawany był w Chinach po zaniżonych cenach, co przyniosło straty lokalnym producentom.
Od piątku importerzy muszą wpłacać kaucje zabezpieczające na poczet możliwych taryf w wysokości 26-66,5 proc. - postanowił resort handlu po wstępnym dochodzeniu w sprawie dumpingu. Cła antydumpingowe mogą być formalnie nałożone po zakończeniu postępowania, które toczy się od sierpnia 2017 roku.
Decyzję ogłoszono w atmosferze narastających napięć handlowych pomiędzy Chinami a USA. Prezydent Donald Trump grozi wprowadzeniem karnych ceł na chińskie produkty, których import do jego kraju wynosi nawet 150 mld USD rocznie. Chińczycy zapowiadają stanowczy odwet, co dodatkowo podsyca obawy o wybuch wojny celnej.
Kauczuk butylowy znajduje zastosowanie w przemyśle chemicznym, przy produkcji dętek i opon oraz odzieży ochronnej.
Wśród eksporterów w komunikacie resortu handlu wymieniono m.in. amerykański Exxon Mobil, któremu podobnie jak wszystkim firmom z USA wymierzono cło 66,5-procentowe, oraz belgijski Arlanxeo z taryfą w wysokości 30,9 proc. Poza europejskim oddziałem Exxona i Arlanxeo, eksporterów z UE objęła stawka 63,7 proc.
W środę weszły w życie tymczasowe cła na importowane do Chin amerykańskie sorgo. Jego importerzy zostali zobowiązani do wpłacania kaucji w wysokości 178,6 proc. - wynika z zarządzenia chińskiego ministerstwa handlu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych