pc
Chiny i USA zgodziły się na wstrzymanie wprowadzania nowych ceł, ponieważ oba kraje biorą udział w rozmowach handlowych w celu osiągnięcia porozumienia w ciągu 90 dni - poinformował Biały Dom po spotkaniu prezydenta USA Donalda Trumpa i prezydenta Chin Xi Jinpinga.
Trump zgodził się nie podnosić ceł z 10 proc. do 25 proc. na towary chińskie o wartości 200 mld dolarów rocznie w dniu 1 stycznia, jak wcześniej ogłoszono, ponieważ Chiny zgodziły się kupić nieokreśloną, ale "bardzo dużą" ilość produktów rolnych, energetycznych, przemysłowych i innych - poinformował Biały Dom.
Biały Dom powiedział także, że Chiny "są otwarte na zatwierdzenie poprzednio nieakceptowanej umowy Qualcomm Inc NXP, gdyby ponownie ją przedstawiono".
Biały Dom podał, że jeśli porozumienie w sprawie handlu, w tym transferu technologii, własności intelektualnej, barier pozacelnych, cyberkradzieży i rolnictwa nie zostanie osiągnięte z Chinami w ciągu 90 dni, obie strony zgadzają się, że 10 proc. taryfy celne zostaną podwyższone do 25 proc.
Biały Dom podał, że Chiny zgodziły się na rozpoczęcie "natychmiastowych" zakupów amerykańskich produktów rolnych.
Przywódcy obu krajów spotkali się na roboczej kolacji po szczycie G20 w Argentynie. Było to pierwsze spotkanie obu przywódców od czasu, gdy USA i Chiny nałożyły na siebie cła importowe.
Wcześniej Waszyngton nałożył karne 25-procentowe cła na chińskie towary warte 50 mld dolarów rocznie oraz 10-procentowe taryfy na kolejne produkty wartości 200 mld dolarów rocznie. W odniesieniu do tej drugiej partii towarów cła miały wzrosnąć na początku przyszłego roku do 25 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych