jk
Intermodalność – gwarancja efektywnego transportu z korzyścią dla gospodarki to temat przewodni II Spotkania Ministrów Transportu Europy Środkowo – Wschodniej i Chin organizowanego w ramach formatu 16+1.
Wydarzenie odbędzie się 25 i 26 października 2017 r. w Warszawie na PGE Narodowym i będzie oficjalną inauguracją działania Sekretariatu ds. Morskich 16+1.
W pierwszym dniu odbędą się rozmowy na szczeblu politycznym oraz wystąpienia i prezentacje poszczególnych państw. Drugi dzień to Forum Biznesu.
Wśród tematów poruszonych podczas szczytu znajdą się:
-śródlądowe drogi wodne jako efektywna i przyjazna środowisku alternatywa w systemie transportowym kraju;
-porty morskiej jako czynnik rozwoju gospodarczego oraz inwestycje;
-innowacje w transporcie morskim, kolejowym i lotniczym.
To prestiżowe wydarzenie, o którego organizację starały się także pozostałe kraje inicjatywy, będzie doskonałą okazją do promocji polskich rozwiązań w obszarze gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Będzie też impulsem do nawiązania relacji biznesowych pomiędzy polskimi i zagranicznymi podmiotami. W trakcie spotkania ministrów transportu przewidziane są zarówno rozmowy międzyrządowe, jak również pomiędzy przedstawicielami przedsiębiorstw i biznesu.
Zapraszamy do odwiedzania oficjalnej strony internetowej wydarzenia oraz do rejestracji. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
***
Europa Środkowo-Wschodnia – Chiny (16+1) jest formatem współpracy zapoczątkowanym w 2012r. na szczycie w Warszawie. Sekretariat ds. Morskich zrzesza jedenaście państw członkowskich Unii Europejskiej (Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry), pięć państw bałkańskich (Albania, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Macedonia, Serbia) oraz Chiny.
Głównym celem inicjatywy jest zacieśnianie współpracy pomiędzy państwami zrzeszonymi w ramach Sekretariatu ds. Morskich 16+1, który jako jednostka jest koordynowany przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Sekretariaty, które działają w formacie współpracy: Europa Środkowo-Wschodnia i Chiny są wyspecjalizowanymi ośrodkami koncentrującymi się na rozwoju współpracy i wymianie doświadczeń w konkretnych obszarach.
Umiejscowienie ośrodka do spraw morskich w Polsce jest komplementarne z polityką prowadzoną przez Rząd Beaty Szydło, w tym ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Powstanie Sekretariatu ds. Morskich w formacie 16+1 jest następstwem efektywnej polityki zagranicznej prowadzonej przez nasz resort.
Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe?
BNP Paribas wspiera dekarbonizację transportu oraz rozwój nisko- i zeroemisyjnej energii
Wybrano nową radę zachodniopomorskiego oddziału Krajowej Izby Gospodarki Morskiej na lata 2024-2028
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce