pc
Kolejne nowe ekologiczne promy pojawią się na trasach w Norwegii. Działający w tym kraju operator Torghatten Nord podpisał właśnie umowę na nowe promy. Nowoczesne jednostki zostaną zbudowane przez Vard Holdings Limited.
Nowe statki będą miały po 130 metrów długości i prawie 21 metrów szerokości. Zabiorą na pokład 550 pasażerów oraz 180 pojazdów osobowych. Każdy będzie rozwijał prędkość 18 węzłów (ok. 33 kilometrów na godzinę).
Jednostki zostana wyposażone w gazowo-elektryczne napędy hybrydowe, dzięki czemu będą mogły poruszać się zarówno dzięki paliwu LNG, jak i bateriom. Te ostatnie zaprojektowano w taki sposób, by umożliwić ich błyskawiczne naładowanie podczas krótkiego postoju.
Za projekt nowych promów odpowiedzialne jest doskonale znane biuro projektowe – Multi Maritime, które duży nacisk postawiło na odpowiednią linię kadłuba, zapewniającą dużą efektywność energetyczną, a także na doskonałe właściwości manewrowe.
– Z radością witamy Torghatten Nord jako naszego nowego klienta i wyczekujemy współpracy z ich zespołem nad tym ekscytującym projektem, stanowiącym połączenie napędu LNG oraz baterii – powiedział Roy Reite z firmy Vard, który przypomniał o dużym doświadczeniu, jakie Vard ma w budowie promów zasilanych paliwem LNG oraz opartych na rozwiązaniach typu dual-fuel.
Nowe promy mają być gotowe w III i IV kwartale 2018 r. Łączna wartość podpisanego właśnie kontraktu wynosi 600 milionów koron duńskich (ok. 290 milionów PLN). Nowe jednostki będą pływały na trasie Halhjem-Sandvikvåg. Torghatten Nord otrzymał od norweskiego rządu pięcioletnią koncesję na obsługę tego połączenia.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key