pc
Kolejne nowe ekologiczne promy pojawią się na trasach w Norwegii. Działający w tym kraju operator Torghatten Nord podpisał właśnie umowę na nowe promy. Nowoczesne jednostki zostaną zbudowane przez Vard Holdings Limited.
Nowe statki będą miały po 130 metrów długości i prawie 21 metrów szerokości. Zabiorą na pokład 550 pasażerów oraz 180 pojazdów osobowych. Każdy będzie rozwijał prędkość 18 węzłów (ok. 33 kilometrów na godzinę).
Jednostki zostana wyposażone w gazowo-elektryczne napędy hybrydowe, dzięki czemu będą mogły poruszać się zarówno dzięki paliwu LNG, jak i bateriom. Te ostatnie zaprojektowano w taki sposób, by umożliwić ich błyskawiczne naładowanie podczas krótkiego postoju.
Za projekt nowych promów odpowiedzialne jest doskonale znane biuro projektowe – Multi Maritime, które duży nacisk postawiło na odpowiednią linię kadłuba, zapewniającą dużą efektywność energetyczną, a także na doskonałe właściwości manewrowe.
– Z radością witamy Torghatten Nord jako naszego nowego klienta i wyczekujemy współpracy z ich zespołem nad tym ekscytującym projektem, stanowiącym połączenie napędu LNG oraz baterii – powiedział Roy Reite z firmy Vard, który przypomniał o dużym doświadczeniu, jakie Vard ma w budowie promów zasilanych paliwem LNG oraz opartych na rozwiązaniach typu dual-fuel.
Nowe promy mają być gotowe w III i IV kwartale 2018 r. Łączna wartość podpisanego właśnie kontraktu wynosi 600 milionów koron duńskich (ok. 290 milionów PLN). Nowe jednostki będą pływały na trasie Halhjem-Sandvikvåg. Torghatten Nord otrzymał od norweskiego rządu pięcioletnią koncesję na obsługę tego połączenia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania