W lipcu 1929 roku symbol luksusu podróży morskich i powietrznych odbył swój pierwszy lot. Łódź latająca Dornier Do-X wzięła swoją nazwę od projektanta konstrukcji dr Claudius Dorniera. Zbudowano tylko trzy jej egzemplarze. Jedna zawitała nawet do Polski i odbyła rejs do Sopotu.
Był to wówczas największy i najcięższy samolot świata. Na swój pokład mógł zabrać nawet 100 pasażerów. Ważył 61 ton, jego skrzydła miały rozpiętość ponad 53 m, posiadał 12 silników i mógł wspiąć się na wysokość 500 metrów. W służbie niemieckiej pozostawał jeden egzemplarz Do X, natomiast dwa samoloty zbudowane zostały dla odbiorców włoskich.
Od 6 do 13 lipca 1932 r. Do X przebywał w nieczynnym już wówczas porcie wodno-lotniczym w Górkach Wschodnich pod Gdańskiem. Łódź latająca została wówczas udostępniona do zwiedzania, a 12 lipca 1932 odbyła lot okrężny nad Sopotem.
Niestety użytkowanie gotowego Do X z wielu przyczyn było dość kłopotliwe, m.in. z różnorakich powodów odnoszących się do kwestii bezpieczeństwa (liczne awarie i kłopoty techniczne), jak również niskiej opłacalności lotów tego samolotu. Łódź latająca nie zrobiła więc zawrotnej kariery.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły