jk
Bliźniacze barki Hannelore i Jannika wypłynęły (31.08) wczoraj ze Szczecina do Petersburga. To druga dostawa tych jednostek, które powstały w Partner Stocznia.
Barki typu twinbarge powstały na zamówienie belgijskiej firmy Sarens, światowego lidera w dziedzinie podnoszenia ciężarów i inżynierii. Barki, które szczecińska stocznia przekazała kilka miesięcy temu, Ruth i Silke, po udanym sprzężeniu i wymaganych testach balastowych zostały już przekazane właścicielowi.
Barki zostały zaprojektowane do różnych operacji transportowych. Jednostki, po połączeniu mogą pracować jako jedna barka. Dodajmy, że ich pokład może być spłaszczony w celu dopasowania ekstremalnych ładunków. Ponadto ergonomia sprzęgania została zoptymalizowana w celu uproszczenia operacji łączenia i rozdzielania.
W transporcie Hannelore i Jannika pomagają holowniki Zeus i Cyklop, należące do szczecińskiego Zakładu Usług Żeglugowych. W porcie docelowym spodziewane są 5 września.
Barki w liczbach
Długość: 90 m
Szerokość: 15 (30) m
wysokość: 7,6 m
Ładunek: 20 ton /m2
Ładowność/udźwig: 3200m3 / h
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania