jk
Bliźniacze barki Hannelore i Jannika wypłynęły (31.08) wczoraj ze Szczecina do Petersburga. To druga dostawa tych jednostek, które powstały w Partner Stocznia.
Barki typu twinbarge powstały na zamówienie belgijskiej firmy Sarens, światowego lidera w dziedzinie podnoszenia ciężarów i inżynierii. Barki, które szczecińska stocznia przekazała kilka miesięcy temu, Ruth i Silke, po udanym sprzężeniu i wymaganych testach balastowych zostały już przekazane właścicielowi.
Barki zostały zaprojektowane do różnych operacji transportowych. Jednostki, po połączeniu mogą pracować jako jedna barka. Dodajmy, że ich pokład może być spłaszczony w celu dopasowania ekstremalnych ładunków. Ponadto ergonomia sprzęgania została zoptymalizowana w celu uproszczenia operacji łączenia i rozdzielania.
W transporcie Hannelore i Jannika pomagają holowniki Zeus i Cyklop, należące do szczecińskiego Zakładu Usług Żeglugowych. W porcie docelowym spodziewane są 5 września.
Barki w liczbach
Długość: 90 m
Szerokość: 15 (30) m
wysokość: 7,6 m
Ładunek: 20 ton /m2
Ładowność/udźwig: 3200m3 / h
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie