W czwartek, 8 czerwca, Unia Europejska w imieniu 27 państw członkowskich przyjęła oficjalnie porozumienie Światowej Organizacji Handlu (WTO) w sprawie subsydiów dla rybołówstwa. Porozumienie WTO w sprawie subsydiów dla rybołówstwa jest pierwszym porozumieniem tej organizacji, które koncentruje się na zrównoważeniu środowiskowym, zgodnie z celem zrównoważonego rozwoju ONZ. Przyjęcie porozumienia przez UE jest dużym krokiem na drodze do jego wejścia w życie i realizacji celu.
Porozumienie w sprawie subsydiów dla rybołówstwa ma gwarantować, że głównym celem subsydiów dla rybołówstwa jest zrównoważony rozwój i uniknięcie szkód dla oceanów i stad ryb, od których zależą źródła utrzymania społeczności nadbrzeżnych na całym świecie.
Porozumienie WTO w sprawie subsydiów dla rybołówstwa zostało zawarte na 12. Konferencji Ministerialnej WTO (MC12) w czerwcu 2022 r. i obejmuje:
Porozumienie ma wejść w życie, po tym gdy dwie trzecie z 164 członków WTO dopełni krajowych procedur ratyfikacyjnych. Dzięki przyjęciu porozumienia przez UE (w imieniu 27 państw członkowskich) liczba członków WTO, którzy je przyjęli zwiększyła się do 34.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych