Podchorążowie V roku Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni rozpoczęli rejs zimowy w ramach praktyki nawigacyjnej na ORP Wodnik. Jego celem jest weryfikacja wiedzy teoretycznej, połączonej ze zdobywaniem praktyki morskiej.
W trakcie rejsu okręt ma pokonać Zatokę Pomorską, południową część Bałtyku, a także wyjść na Morze Północne. Przyszli oficerowie polskiej Marynarki Wojennej odbędą m.in. szkolenie wachtowe i pozawachtowe z uwzględnieniem ujętych w programie praktyk przedmiotów: automatyzacja nawigacji, nawigacja, astronawigacja, podstawy radiolokacji, urządzenia nawigacyjne, manewrowanie jednostką pływającą, zarządzanie statkiem, łączność morska, dowodzenie działem pokładowym. Ponadto celem praktyki jest zapoznanie słuchaczy z eksploatacją urządzeń napędu głównego, nauczenie słuchaczy praktycznego dowodzenia obsadą działu elektromechanicznego oraz pełnienia wachty na stanowisku dowodzenia działem elektromechanicznym. Również praktyczne dowodzenie obsadą stanowisk uzbrojenia na okręcie oraz zapoznanie słuchaczy z dokumentacją szkoleniową, materiałową i eksploatacyjną działu elektromechanicznego.
Podchorążowie V roku rozpoczęli rejs zimowy w ramach praktyki nawigacyjnej na ORP Wodnik. To weryfikacja wiedzy teoretycznej z praktyką morską. Bałtyk Południowy, M. Północne, Zat. Pomorska. Stopy wody pod kilem💪⚓️. @MON_GOV_PL @DGeneralneRSZ @SztabGenWP @MarWojRP @MiastoGdynia pic.twitter.com/iOBmdwTVr3
— Akademia Marynarki Wojennej (@Akademia_MW) February 3, 2025
Nad prawidłowym procesem szkolenia na pokładzie okrętu czuwać będzie kadra dydaktyczna AMW. To już jedna z ostatnich okazji do zdobycia dodatkowej wiedzy oraz obycia z okrętem jeszcze przed promocją oficerską. Rejs pozwoli im na podtrzymanie umiejętności jakie powinien posiadać oficer wachtowy. Będzie to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie i odświeżyć wiedzę jaką zdobyli na zajęciach, a także na poprzednich praktykach. Okręt do macierzystego portu powróci w piątek 16 lutego.
Okręt szkolny proj. 888, ORP Wodnik (251) jest przeznaczony do wykonywania długich rejsów nawigacyjno-szkoleniowych z udziałem podchorążych AMW w Gdyni i kadetów Szkoły Podoficerskiej MW w Ustce. Wyszkoliło się na nim tysiące oficerów i podoficerów polskiej Marynarki Wojennej. Wielokrotnie brał udział w długich i dalekich rejsach. Nierzadko najdalszych w porównaniu z innymi okrętami. W 2021 roku, po zakończonym kapitalnym remoncie, wyruszył w rejs do USA, odwiedzając kilka miast USA leżących na Wschodnim Wybrzeżu, w tym Nowy Jork. Okręt jest też przystosowany do pełnienia funkcji jednostki bazowej, gdyż z racji na możliwość przyjmowania większej liczby osób na pokładzie istnieje możliwość umieszczenia w nim np. sztabu wraz z kadrą dowódczą.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym