PGE i PGNiG złożyły niewiążącą ofertę nabycia polskich aktywów Grupy CEZ - podały w piątek spółki. Chodzi m. in. o elektrociepłownie CEZ w Skawinie i Chorzowie.
Jak podkreśliły PGE i PGNiG, spółki będą kontynuować wspólne prace zmierzające do złożenia oferty wiążącej. Zarówno PGE jak i PGNiG zaznaczyły, że zakup polskich aktywów Grupy CEZ jest zgodny z ich obowiązującymi strategiami.
Przedmiotem transakcji miałyby być spółki zależne CEZ - CEZ Skawina oraz CEZ Chorzów, eksploatujące duże elektrociepłownie na węgiel kamienny. Dodatkowo chodzi o spółki CEZ świadczące usługi wspierające w zakresie gospodarowania ubocznymi produktami spalania, komunikacji, tradingu oraz obsługi korporacyjnej.
Grupa CEZ to kontrolowany przez państwo czeski koncern energetyczny, działający w szeregu krajów Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej oraz w Turcji. Głównym przedmiotem działalności jest produkcja oraz dystrybucja energii elektrycznej i ciepła, obrót energią elektryczną i cieplną, a także wydobycie węgla. Akcje spółki dominującej CEZ są notowane na praskiej i warszawskiej giełdzie papierów wartościowych.
Pod koniec października konsorcjum z udziałem PGE i PGNiG złożyło również wstępną i niewiążącą ofertę kupna udziałów w aktywach ciepłowniczych i chłodniczych fińskiego koncernu Fortum.
Przedmiotem potencjalnej transakcji miałyby być spółki zależne Fortum Holding B.V., które prowadzą działalność związaną głównie z wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą ciepła oraz wytwarzaniem energii elektrycznej w Estonii, na Litwie, na Łotwie i w Polsce.
Obok PGE i PGNiG w skład konsorcjum wchodziły fundusz PFR Inwestycje FIZ, którego częścią portfela inwestycyjnego zarządza Polski Fundusz Rozwoju oraz australijski fundusz inwestycyjny IFM Investors Pty Ltd.
W dwa tygodnie później PGE i PGNIG poinformowały, że zrezygnowały z planów kupna zagranicznych aktywów Fortuma i interesują się już tylko krajowymi, a z konsorcjum usunięto fundusz PFR oraz Australijczyków.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych