• <
mewo_2022

Pazura, Zalewski i Orleański płyną z wiatrem i edukują na temat energetyki wiatrowej

gm

31.05.2023 21:35 Źródło: Płyniemy z Wiatrem
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Pazura, Zalewski i Orleański płyną z wiatrem i edukują na temat energetyki wiatrowej

Partnerzy portalu

Płyniemy z wiatrem

Cezary Pazura, Paweł Orleański i Krzysztof Zalewski to ambasadorowie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Płyniemy z wiatrem”. Razem z Polskim Stowarzyszeniem Energetyki Wiatrowej będą obalać mity i edukować o korzyściach wynikających z rozwoju morskiej i lądowej energetyki wiatrowej w Polsce. Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru – w radiu, prasie i telewizji będą ukazywać się spoty z udziałem ambasadorów. Kampania jest dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Działania prowadzone w ramach kampanii „Płyniemy z wiatrem” obejmują telewizję, radio, internet, prasę, billboardy oraz współpracę z influencerami. W ramach edukacyjnego charakteru kampanii można spodziewać się wykładów na uczelniach, wydarzeń w nadmorskich miejscowościach, debaty eksperckiej online czy filmów edukacyjnych z Cezarym Pazurą, Pawłem Orleańskim i Krzysztofem Zalewskim.

– Kampania „Płyniemy z wiatrem” to odpowiedź na plany dynamicznego rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce – zarówno jeśli chodzi o inwestycje na lądzie, jak i na morzu. Rekordowo wysokie poparcie społeczne dla energii z wiatru pokazuje, jak ważne są dziś odnawialne źródła energii. Perspektywy rozwoju nowych inwestycji w farmy wiatrowe wymagają jednak poszerzania wiedzy o tej technologii i jej wpływie na bezpieczeństwo i efektywność energetyczną. Poprzez realizowane ze wsparciem NFOŚiGW działania chcemy pokazać Polakom, jak ważna, bezpieczna i tania w wytworzeniu jest energia z wiatru. Mimo szerokiej akceptacji nadal spotyka się dezinformację oraz krążące mity, które raz na zawsze trzeba wyjaśnić  tłumaczy Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Twarzami kampanii zostali znani i lubiani artyści, którzy swoją popularność chcą wykorzystywać do promowania szczytnych celów. Mimo różnych obszarów działań łączy ich jedno: troska o środowisko i przekonanie, że mamy realny wpływ na zatrzymanie zmian, które zagrażają naszej planecie w przyszłości. Odnawialne źródła energii są jedną z odpowiedzi na obecne wyzwania związane ze zmianami klimatu.


 Uważam, że powinniśmy walczyć z mitami na temat wiatraków, bo w grę wchodzi przyszłość kolejnych pokoleń. Obecnie energetyka wiatrowa, ta na lądzie i na morzu, jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi obecnie stoimy i sposobem na powstrzymanie katastrofy klimatycznej. To najlepszy sposób na redukcję paliw kopalnych, emisję CO2, ale też dziś na zapewnienie naszego bezpieczeństwa. Cieszę się, że moi odbiorcy będą mogli dowiedzieć się więcej o wiatrakach i korzyściach, jakie ich rozwój niesie dla naszego kraju – mówi ambasador kampanii Krzysztof Zalewski.

Kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych i informacyjnych, włączając stałą komunikację w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube. Zaplanowane działania cross mediowe obejmują emisję spotu w radiu i telewizji, umiejscowienie banerów na billboardach i autobusach oraz wykorzystanie banerów internetowych i publikacje w prasie. Zostały także zaplanowane działania bezpośrednio związane z edukacyjnym charakterem kampanii: debata ekspercka, wydarzenia w miejscowościach nadmorskich, wykłady na uczelniach, stworzenie scenariuszy lekcji i produkcja materiałów edukacyjnych.

– Nasz przekaz dotyczy zarówno wiatraków na lądzie, jak i tych, które wkrótce powstaną w polskim obszarze Morza Bałtyckiego. Morska energetyka wiatrowa to nowy sektor, który wymaga szczególnego podejścia w budowaniu świadomości. To ważne, żeby edukować na temat perspektyw i możliwości z nim związanych, ponieważ offshore w Polsce to nowe miejsca pracy, kierunki studiów, fabryki, porty instalacyjne czy serwisowe. Zdajemy sobie sprawę, że to, co nowe, często jest przyjmowane z nieufnością. Dlatego kampania pokaże prawdziwe oblicze branży i jej rolę w budowaniu silnej i niezależnej gospodarki – komentuje Małgorzata Żmijewska-Kukiełka, menedżer ds. komunikacji PSEW, koordynatorka kampanii.

Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru, w telewizji i Internecie będzie można oglądać spoty edukacyjne z udziałem Cezarego Pazury, Pawła Orleańskiego i Krzysztofa Zalewskiego. Ambasadorzy w prostych słowach i na konkretnych przykładach opowiedzą o faktach, ale też obalą mity, które do dziś funkcjonują w przestrzeni publicznej.

– Rozwój energetyki wiatrowej to droga w kierunku nowoczesności, rozwoju i korzyści. To podążanie za światowymi trendami, które prowadzą do rozwoju gospodarczego, zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy kondycji środowiska oraz jakości życia obywateli m.in. dzięki niższym rachunkom za prąd, czystszemu powietrzu i lokalnym inw    estycjom. Mam poczucie, że dzięki rozwojowi odnawialnych źródeł energii zabezpieczamy przyszłe pokolenia i spłacamy nasz dług wobec planety, która potrzebuje zielonej energii – podkreśla Cezary Pazura, ambasador kampanii.

Działania związane z kampanią potrwają do końca I kwartału 2024 roku. Więcej informacji na  stronie: https://plyniemyzwiatrem.pl/ oraz w mediach społecznościowych: https://www.facebook.com/plyniemyzwiatrem, https://www.instagram.com/plyniemyzwiatrem/, https://www.tiktok.com/@plyniemyzwiatrem, https://www.youtube.com/@plyniemyzwiatrem.    

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

seaway7
aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.