Podchorążowie V roku Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni przez dwa tygodnie brali udział w praktykach morskich na okręcie szkolnym ORP Wodnik. Był to ich ostatni rejs szkoleniowy przed służbą w marynarce wojennej. Zbliża się moment, kiedy zakończą naukę i staną się oficerami Marynarki Wojennej RP.
Celem rejsu była weryfikacja wiedzy teoretycznej, połączonej ze zdobywaniem praktyki morskiej. Był to też pierwszy rejs podchorążych w 2025 roku. Z Portu Wojennego Gdynia wyruszył 3 lutego tego roku. W trakcie rejsu ORP wodnik przeszedł przez Zatokę Pomorską, południową część Bałtyku, a także wyszedł na Morze Północne. W Porcie Wojennym Gdynia okręt został powitany przez kadrę dowódczą 3. Flotylli Okrętów oraz dydaktyczną AMW.

Podczas dwóch tygodni pobytu na pokładzie jednostki przyszli oficerowie polskiej Marynarki Wojennej odbyli m.in. szkolenie wachtowe i pozawachtowe z uwzględnieniem ujętych w programie praktyk przedmiotów: automatyzacja nawigacji, nawigacja, astronawigacja, podstawy radiolokacji, urządzenia nawigacyjne, manewrowanie jednostką pływającą, zarządzanie statkiem, łączność morska, dowodzenie działem pokładowym. Nad prawidłowym procesem szkolenia na pokładzie okrętu czuwała będzie kadra dydaktyczna AMW.
Celem praktyki było też zapoznanie słuchaczy AMW z eksploatacją urządzeń napędu głównego, nauczenie praktycznego dowodzenia obsadą działu elektromechanicznego oraz pełnienia wachty na stanowisku dowodzenia działem elektromechanicznym. Do tego dochodziło również praktyczne dowodzenie obsadą stanowisk uzbrojenia na okręcie oraz zapoznanie z dokumentacją szkoleniową, materiałową i eksploatacyjną działu elektromechanicznego.

Ten rejs był ostatnim dla podchorążych, którzy po pięciu latach mają być gotowi do zostania członkami kadry oficerskiej morskiego rodzaju sił zbrojnych. Rejs miał pozwolić im na podtrzymanie umiejętności, jakie powinien posiadać oficer wachtowy, stanowiąc okazję do przypomnienia i odświeżenia wiedzy zdobytej na zajęciach, a także na poprzednich praktykach.
Okręt powrócił do Portu Wojennego Gdynia 15 lutego.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym