Ceny ropy zwyżkują. Rynki ignorują dane o potężnym wzroście amerykańskich zapasów surowca - o ponad 15 mln baryłek - drugim tak silnym wzroście w historii. Inwestorzy wolą skupiać uwagę na szczepionkach na Covid-19 - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na I na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 45,66 USD, po zwyżce ceny o 0,31 proc.
Ropa Brent w dostawach na II na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie kosztuje 48,96 USD za baryłkę, wyżej o 0,20 proc.
Zapasy ropy naftowej w USA w ubiegłym tygodniu wzrosły aż o 15,2 mln baryłek, czyli o 3,1 proc. do 503,2 mln baryłek - poinformował w środę amerykański Departament Energii (DoE).
Analitycy wskazują, że to najmocniejszy wzrost zapasów ropy niż ktokolwiek mógł się spodziewać.
Zapasy ropy wzrosły najmocniej od kwietnia i są obecnie na najwyższym poziomie od sierpnia.
Zapasy benzyny wzrosły w tym czasie o 4,2 mln baryłek, czyli o 1,8 proc. do 237,9 mln baryłek.
Rezerwy paliw destylowanych, w tym oleju opałowego, wzrosły zaś o 5,2 mln baryłek, czyli o 3,6 proc. do 151,1 mln baryłek - podał DoE.
Eksperci rynków paliw wskazują tymczasem, że w centrum uwagi inwestorów na giełdach paliw jest tempo rozpowszechniania szczepionek na Covid-19 - ten temat stał się głównym czynnikiem wpływającym na ceny ropy na globalnych rynkach.
Gracze rynkowi mają nadzieję, że wprowadzanie szczepionek na koronawirusa doprowadzi do szybkiej poprawy globalnego zapotrzebowania na energię w przyszłym roku.
"Rynek ropy jest w dość optymistycznym nastroju, ponieważ inwestorzy koncentrują się na długoterminowych perspektywach w reakcji na wprowadzanie szczepionek" - mówi Daniel Hynes, starszy strateg rynków towarowych w Australia & New Zealand Banking Group Ltd.
"Apetyt na ryzyko poprawia się - dotyczy to też rynków ropy" - dodaje.
Ropa na NYMEX w N.Jorku staniała na zakończenie poprzedniej sesji o 0,2 proc., a Brent na ICE zakończyła sesję niemal bez zmian. (PAP Biznes)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych