ew
Dwa okręty podwodne marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych, wynurzyły się spod lodu na Morzu Beauforta, na kole podbiegunowym. Sytuacja miała miejsce 10 marca, podczas międzynarodowych ćwiczeń odbywających się na północ od Alaski.
Amerykańskie okręty podwodne: USS Hartford (SSN 768) i USS Connecticut (SSN 22) klasy seawolf, pojawiły się na Morzu Beauforta w ramach ćwiczeń ICEX 2018, odbywających się co dwa lata w Arktyce. Ćwiczenia mają na celu przygotować załogi okrętów podwodnych do pracy w ekstremalnych warunkach zimowych. Uczestniczące w nich jednostki utworzyły tymczasowy obóz na ruchomym lodowcu około 150 mil od wybrzeża północnego zbocza Alaski, na wodach międzynarodowych.
"Z wojskowego, geograficznego i naukowego punktu widzenia, Ocean Arktyczny jest naprawdę wyjątkowy i pozostaje jednym z najtrudniejszych środowisk oceanicznych na Ziemi", powiedział kontradmirał James Pitts, dowódca, Undersea Warfighting Development Center (UWDC).
Według Pitta, operowanie w lodzie arktycznym przygotowuje na wszystkie wyjątkowe okoliczności, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo, od komunikacji i nawigacji po sam sposób pracy łodzi podwodnych.
W ostatnich latach Arktyka jest coraz częściej używana jako droga tranzytowa dla okrętów podwodnych. Najnowszy ICEX został przeprowadzony w 2016 roku z USS Hampton (SSN 767) i USS Hartford (SSN 768).
Pierwsze operacje podmorskich okrętów podwodnych w Arktyce przeprowadzono w latach 1947-49. 1 sierpnia 1947 roku okręt podwodny USS Boarfish (SS-327) wraz z założycielem Laboratorium Arktycznego Okrętów Podwodnych, Dr. Waldo Lyon, służącym jako pilot lodowy, przeprowadził pierwszy okręt przez lody polarne, przez Morze Czukockie.
W 1958 r. USS NAUTILUS, zasilany energią jądrową, przepłynął Ocean Arktyczny pod lodem, "zdobywając" przy okazji Biegun Północny.
W należącej do HII stoczni Ingalls Shipbuilding odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę okrętu desantowego-doku, przyszłego USS Fallujah
Chińska marynarka wojenna poszukuje wykształconych pilotów na lotniskowce
Straż Wybrzeża USA skonfiskowała narkotyki o wartości 160 mln dolarów
Australia zainwestuje miliard dolarów celem zwiększenia bezpieczeństwa morskiego
Filipiny oskarżają chińskich rybaków o niszczenie koralowców
Kolejny amerykański niszczyciel zatrzymał się w Porcie Gdynia. Tym razem był to USS Paul Ignatius (DDG-117)